Compania Națională de Investiții Rutiere a semnat joi contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu, prima șosea rapidă care se proiectează la frontiera României cu Bulgaria, un obiectiv strategic pentru conectivitatea între cele două țări.
- 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐫𝐞 𝐯𝐢𝐭𝐞𝐳𝐚̆ 𝐁𝐮𝐜𝐮𝐫𝐞𝐬̦𝐭𝐢-𝐆𝐢𝐮𝐫𝐠𝐢𝐮 : 𝐬-𝐚 𝐬𝐞𝐦𝐧𝐚𝐭 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐒𝐭𝐮𝐝𝐢𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐅𝐞𝐳𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞
Compania Națională de Investiții Rutiere a semnat astăzi, contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu, prima șosea rapidă care se proiectează la frontiera României cu Bulgaria, un obiectiv strategic pentru conectivitatea între cele două țări.
- Contractul semnat cu Asocierea de firme Activ Proiectare Infrastructură S.R.L. (liderul Asocierii)- Emay Uluslararasi Muhendislik ve Mușavirlik Anonim Șirketi are o valoare de 33 milioane lei și o durată totală de 18 luni, din care 16 luni pentru realizarea Studiului, respectiv două luni pentru asistență tehnică necesară pregătirii contractului pentru proiectare și execuție.
,,Am semnat astăzi, contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu, primul obiectiv major de infrastructură rutieră care se proiectează la frontiera cu Bulgaria. Studiul de Fezabilitate va stabili variantele de traseu, profilul drumului de mare viteză (autostradă sau drum expres), structura și conexiunile cu alte obiective de investiții, precum viitorul Pod peste Dunăre Giurgiu-Ruse. Apreciem interesul deosebit al publicului pentru această investiție, iar toate propunerile și solicitările sunt centralizate și vor fi înaintate proiectantului.
- Este un obiectiv în care am avut în vedere, încă de la început, realizarea unor proiecte complementare precum amenajarea unei piste olimpice de canotaj, cât și posibilitatea implementării prin parteneriat public-privat, aspecte ce sunt de natură să crească competitivitatea proiectului pentru obținerea finanțărilor europene ”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Acest contract include elemente inovatoare, precum utilizarea BIM (Building Information Modeling) echiparea instalațiilor de foraj pentru studiul geotehnic cu sisteme GPS și camere care permit urmărirea lucrărilor în timp real.


