Începând din această lună, Direcția Generală Impozite și Taxe Locale Sector 1 pune la dispoziția contribuabililor persoane fizice și juridice, deținători de semnături electronice, posibilitatea obținerii certificatului de atestare fiscală on-line, fără a mai fi nevoie de un drum până la ghișeu.
Documentul poate fi obținut prin platforma PUNCTUL DE CONTACT UNIC ELECTRONIC (PCUe), dezvoltată de Agenția pentru Agenda Digitală a României – Platforma pentru Integrarea Serviciilor de E-Guvernare în Sistemul Electronic National.
Pentru a putea utiliza PCUe, contribuabilii trebuie să se autentifice prin una din următoarele variante:
• ghiseul.ro – folosind userul și parola pentru aplicația www.ghiseul.ro(dacă sunt deja utilizatori ai acestui portal). Pentru autentificare, persoanele care au cont pe www.ghiseul.ro se pot loga pe http://edirect.e-guvernare.ro cu acesta, fără a mai fi nevoie să-și creeze un cont nou.
• eDirect – este necesară crearea unui cont nou – https://edirect.e-guvernare.ro.
Persoanele interesate care nu dețin cont pe www.ghiseul.ro trebuie să parcurgă următoarele etape:
a. se accesează platforma https://edirect.e-guvernare.ro;
b. se creează contul – se merge la secțiunea CONT NOU – Cont persoană fizică/juridică. Se completează rubricile din secțiune cu datele personale, după care se aleg un nume de utilizator și o parolă. Confirmarea creării contului se primește pe adresa de e-mail indicată de către solicitant. Se accesează link-ul primit în email-ul de confirmare, contul fiind astfel creat.
• certificat digital valid
Mai multe informații despre modul de utilizare pot fi obținute accesând link-ul următor: https://edirect.e-guvernare.ro/SitePag…/ghiddeutilizare.aspx secțiunea „Ghid de utilizare – cetățeni și persoane juridice”.