Corpul de Control al primului ministru a făcut un control la Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti, iar raportul întocmit va fi trimis şi la Departamentul pentru Luptă Antifraudă.
”Corpul de control al prim-ministrului a finalizat o acţiune de control la Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti (SUUB”), care a vizat perioada 01.01.2017 – prezent”, a transmis, luni, Guvernul, într-un comunicat de presă, potrivit spotmedia.ro.
Obiectivele acţiunii de control au constat în: verificarea respectării prevederilor legale şi normelor interne privind organizarea şi funcţionarea instituţiei, a constituirii şi realizării veniturilor, precum şi cu privire la angajarea şi efectuarea cheltuielilor la nivelul entităţii.
De asemenea, au fost făcute verificări cu privire la respectarea prevederilor legale referitoare la atribuirea, încheierea şi derularea contractelor de achiziţii la nivelul instituţie, a investiţiilor efectuate în cadrul Blocului Operator Central, precum şi a modului de organizare şi funcţionare a acestuia.
Potrivit Raportului, fostul manager al spitalului nu a organizat concursuri pentru toate posturile de şef de secţie (în perioada 2017-2020), aşa cum prevede legea.
”Din documentele puse la dispoziţie s-a constatat că, în perioada supusă controlului (01.01.2017 – 12.08.2020), din totalul de 24 de secţii clinice , 2 secţii neclinice, un centru de hemodializă, o unitate de primiri urgenţe şi 5 laboratoare, au fost organizate de către entitate concursuri doar pentru 9 posturi de şef de secţie. Au fost constatate o serie de posibile stări de incompatibilitate şi conflicte de interese, în care s-ar afla mai multe persoane din conducerea spitalului (manager, şefi de secţii), în special legate de deţinerea unei funcţii de conducere şi prestarea unor activităţi în cadrul unei clinici private”, se arată în Raport.
În plus, echipa de control a constatat că au fost împuterniciţi, prin delegare, şefi de secţie un număr de 5 medici ce nu deţin calitatea de cadru didactic universitar.
Echipa de control a descoperit nereguli şi în ceea ce priveşte respectarea prevederilor legale ce vizează constituirea şi realizarea veniturilor, precum şi angajarea şi efectuarea cheltuielilor la nivelul entităţii.
Raportul realizat în urma controlului va fi trimis către:
- Ministerul Sănătăţii, spre analiză şi valorificare;
- Agenţia Naţională pentru Integritate, (extras) spre analiză şi valorificare;
- Ministerul Finanţelor Publice – Direcţia Generală de Inspecţie Economico-Financiare (extras), spre analiză şi valorificare;
- Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti, spre analiză şi valorificare;
- Curtea de Conturi a României, spre analiză şi valorificare;
- Departamentul pentru Luptă Antifraudă (extras), spre analiză şi valorificare.