Un nou pas important în construcția autostrăzii A1 Margina–Holdea a fost atins odată cu finalizarea străpungerii galeriei Tunelului 1, pe sensul de deplasare Lugoj–Deva, anunță directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
- Evenimentul marchează o etapă semnificativă a lucrărilor: ”A fost realizată străpungerea unei noi galerii a ansamblului de tuneluri construit pe secțiunea de autostradă Margina – Holdea (A1)! Astăzi, străpungerea galeriei Tunelului 1, pe sensul de deplasare Lugoj – Deva (calea 1), a fost finalizată, după ce, la sfârșitul lunii iulie, s-a realizat și străpungerea galeriei de pe calea 2 (sensul Deva-Lugoj).”, arată sursa citată.
Forajele pentru aceste galerii au fost realizate prin metoda austriacă, un proces tehnic de înaltă precizie. La întregul tunel continuă lucrările de excavare, căptușeală, armare, cofrare, betonare fundație radier.
Asocierea Spediion UMB – Euro Asfalt, formată din constructori români și bosniaci, a ajuns la un progres fizic de 44% pe întreg șantierul. În prezent, eforturile se concentrează pe Tunelul 2 și Tunelul Cut&Cover, unde lucrările avansează constant.
”La Tunelul 2, la galeria dreaptă s-au forat 445 metri din 1.985 metri, iar la galeria stângă s-au forat 447 metri din 1.825 metri. La Tunelul Cut&Cover, la galeria dreaptă s-au forat 143 metri din 302 metri, iar la galeria stângă s-au forat 219 metri din 228 metri.”, transmite Pistol.
Pe șantier sunt mobilizați peste 750 de muncitori și 200 de utilaje, pentru a respecta termenul de finalizare stabilit.
După încheierea construcției acestei secțiuni, cu o lungime totală de 9,13 km, estimată pentru sfârșitul anului 2026, se va putea circula neîntrerupt între Boița și Nădlac, pe aproximativ 360 km de autostradă.
Contractul de proiectare și execuție are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).


