- „ANPC nu este o sperietoare. ANPC este partenerul cetățeanului, dar și al comerciantului de bună credință. Rolul nostru este să consiliem, să prevenim, dar și să intervenim ferm atunci când este nevoie. De aceea, am introdus în acest an practica exemplelor de AȘA DA și AȘA NU – pentru ca oamenii să vadă concret ce înseamnă un comportament corect față de consumator și ce greșeli nu trebuie tolerate.”, a declarat președintele ANPC, Cristian Popescu Piedone.
Noua abordare a instituției încurajează evidențierea și promovarea celor care respectă legea, consumatorii și standardele de calitate. Astfel, acolo unde inspectorii ANPC constată practici corecte și servicii ireproșabile, acei operatori economici vor fi felicitați public și vor deveni modele de bune practici.
În egală măsură, acolo unde se constată abateri grave sau repetate, măsurile vor fi ferme și proporționale. „Nu ne ferim să spunem AȘA NU – pentru că trebuie să arătăm clar ce nu este în regulă. Aplicăm sancțiuni, dar mai important, oferim și explicații. Fiecare control trebuie să însemne un pas spre mai bine, nu doar o amendă.”, a mai adăugat președintele ANPC.
ANPC continuă, astfel, o campanie activă de informare, prevenție și intervenție, sub principiul echilibrului între fermitate și corectitudine. Consilierea și transparența devin instrumente cheie în consolidarea unui climat comercial sănătos, în care consumatorii sunt respectați, iar antreprenorii onești sunt sprijiniți”.