Culmea birocrației: de ce stau românii care vor să intre în programul Rabla la coadă la Fisc

0
110
rabla

Programele Rabla Clasic și Plus s-au „împiedicat” în acest an de o nouă obligație impusă de Autoritatea Fondului pentru Mediu (AFM). Mai precis, persoanele fizice trebuie să depună acum la dosar și un certificat de atestare fiscală de la ANAF. Însă AFM nu a inforrmat Fiscul la timp de această obligație, motiv pentru care cei care solicită vouchere se confruntă cu întârzieri de până la două săptămâni, potrivit economedia.ro.

Dacă până în prezent doar persoanele juridice care accesau programele Rabla aveau obligația de a solicita de la ANAF un certificat de atestare fiscală, care să dovedească lipsa datoriilor la buget, începând din acest an cerința s-a introdus și pentru persoanele fizice.

Însă AFM nu a notificat ANAF cu privire la această schimbare, confirmă pentru Economedia chiar Fülöp Lóránd-Árpád, președintele AFM. Oficialul a spus pentru Economedia că ANAF nu a știut de necesitatea unui astfel de document, notificare pe care AFM-ul trebuia să o trimită, însă nu a mai apucat să facă acest lucru deoarece a fost ocupată cu lansarea programului.

Astfel, persoanele fizice care au depus dosare pentru Programele Rabla Plus și Clasic și nu au știut că au nevoie și de un certificat de la ANAF vor trebui să aștepte câteva zile sau chiar până la 2 săptămâni pentru emiterea hârtiei.

„Nu sunt probleme. Faptul că până în 2022 nu a fost cerut niciodată acest certificat a fost o problemă, dar mi se pare absolut corect să nu ai datorii la stat. AFM-ul în 2021 sau anii precedenţi a uitat sau nu a cerut acel certificat, dar sunt foarte mulți oameni care au apartamente date în chirii și au datorii la stat la ANAF. Acest lucru nu s-a văzut din certificatul de la autoritățile locale, de aceea am introdus acel certificat. Ce-i drept, ANAF-ul nici nu a știut sau nu a fost notificat nici de noi că urmează să dăm drumul la Rabla. Nu au fost pregătiți să vină așa de mulți și să ceară acel certificat și, într-adevăr, în unele cazuri se așteaptă câteva zile pentru certificatul respectiv. Dar nu este vorba de o problemă, ci este vorba că lăsăm totul pe ultima sută de metri pentru că abia pe 8-9 februarie au început să facă rost de hârtii, ele având o valabilitate de 30 de zile. Pentru sesiunea din martie sigur că oamenii au înțeles deja că trebuie să aștepte câteva zile până la emiterea certificatului, chiar și 2 săptămâni. În unele cazuri, se pot emite și de pe o zi pe alta sau chiar online”, a declarat Fülöp Lóránd-Árpád pentru Economedia.

În prezent, pentru persoanele fizice la Rabla Clasic mai sunt 36,6 milioane lei, la Rabla Plus pentru persoane fizice 31,4 milioane, iar la Rabla Clasic pentru persoane juridice mai sunt circa 8,5 milioane lei, jumătate din bugetul total. În schimb, pentru programele Rabla Plus pentru persoane juridice s-au epuizat fondurile încă de pe 12 februarie. Președintele AFM spune că se așteaptă ca în următoarele 7 zile să se epuizeze și fondurile la Rabla Clasic și Plus pentru persoane fizice.

Programele Rabla Clasic și Rabla Plus au demarat în acest an în data de 4 februarie pentru persoane juridice și în data de 8 februarie pentru persoane fizice și au anul acesta cel mai mare buget de până acum, de peste 1,2 miliarde lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.