Pe lângă Dacia sau ARO, în România au fost prezențe și alte nume de-a lungul timpului, de la Ford în perioada interbelică, la brandul coreean Daewoo, marcă ce a preluat uzina din Craiova la începutul anilor 1990, locație unde au fost produse automobilele Oltcit.
Povestea mărcii Oltcit este una destul de interesantă. După încheierea licenței cu producătorul auto Renault, s-a căutat încheierea unui nou contract de licență, cu un alt producător, pentru o mașină destinată tinerilor, care nu aveau neapărată nevoie de un automobil la fel de spațios precum o Dacie. Astfel, s-a dorit ceva compact, ușor de manevrat prin oraș, cu un preț mai accesibil.
Soluția a venit tot din Franța, dar de data aceasta Citroen a fost brandul în cauză. „Tot cu francezii am bătut palma, de data aceasta cu Citroen care, într-un sertar pe undeva, avea un proiect pe care îl abandonase. Se numea Prototype Y, un proiect pe care l-a făcut în anii ’60 împreună cu Fiat”, povestește Alin Ionescu (Mașinistul) în cel mai nou episod Podcast cu Prioritate, potrivit promotor.ro.
„Acest concept făcut împreună era finalizat, asta este amuzant. Deci proiectul era gata, dar în momentul în care Peugeot a cumpărat Citroen a considerat că este mult mai eficient, din punct de vedere economic, să utilizeze o platformă comună. Astfel a apărut Citroen Visa, despre care mulți spun că este aceeași mașină cu Oltcitul, dar nu este. Citroen Visa este inspirat de designul prototipului Y, însă are platforma tehnică de la Peugeot 104” a explicat Alin Ionescu.
Astfel, România a primit acest proiect, iar la Craiova a fost construită o nouă uzină. Construcția a fost finalizată în 1976-1977, dar nu a produs mașini până în 1981. De asemenea, primele modele Oltcit au avut mari probleme de calitate, atât de mari încât au existat certuri cu francezii, deoarece Citroen cerea ca mașinile produse la Craiova să fie bune, să respecte anumite standarde de calitate.