Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu, a publicat, miercri, noi imagini de pe şantierul Pasajului Domneşti, următorul care ar pjutea fi deschis pe Centura Capitalei. Potrivit sursei citate, tablierul metalic al acestui pasaj a fost finalizat.
„Tablierul metalic al pasajului Domneşti a fost finalizat. De astăzi a început recepţia preliminară a tablierului metalic al acestui pasaj. Structura metalică a întregului tablier are 2.275 de tone şi este compusă, în principal, din 316 lonjeroane, 142 de antretoaze şi 24 de grinzi principale.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.
Conform acestuia, la rampa de coborâre spre Bucureşti, s-au finalizat armarea, cofrarea şi turnarea plăcii de supra-betonare, continuă montarea elementelor prefabricate şi aşternerea straturilor succesive de balast.
„S-a finalizat montarea predalelor la rampa de urcare dinspre Bucureşti şi a început montarea armăturii necesare realizării plăcii de supra-betonare.”, a anunţat Ionel Scrioşteanu.
Conform datelor transmise de secretarul de stat, pe şantierul pasajului de la Domneşti continuă şi montarea grinzii de coronament aferentă rampei de coborâre spre Bragadiru şi a început realizarea armăturii pentru trotuarul aferent acestei rampe.
De asemenea, continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin la rampa de urcare dinspre Bragadiru şi la rampa de urcare dinspre Chiajna. În acelaşi timp, continuă şi relocarea reţelelor de utilităţi, precum şi realizarea reţelei de canalizare pluvială şi a reţelei de iluminat public.
Lucrările la pasajul Domneşti au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvenţă a constructorului principal STRACO, însă şantierul şi lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.
Primele lucrări la pasajul de la Domneşti au început în 2018 în baza unei autorizaţii de construire parţiale, dar restul proiectului s-a blocat din mai multe motive: proiectul tehnic a trebuit complet refăcut faţă de ce s-a scos la licitaţie pentru că Primăria Capitalei a cerut lărgirea zonei pasajului pentru a fi amplasat o linie de întoarcere a tramvaiului; utilităţile au fost relocate cu foarte mare dificultate; expropierile iniţiale şi cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului) au fost realizate cu mare întârziere; constructorul a intrat în insolvenţă.