În contextul crizei energetice și în concordanță cu strategia companiei privind decarbonizarea operațiunilor, Auchan România a demarat un nou set de acțiuni care asigură scăderea consumului energetic al companiei cu 20%. Aceasta după ce și în perioada 2014-2020 a mai redus consumul cu alte 20%.
Astfel, într-o primă etapă, compania vrea să eficientizeze orele de lucru privind pregătirea magazinelor pentru deschidere, dar și să implementeze un sistem și mai eficient de gestionare a stocurilor.
Măsurile sunt menite să păstreze un standard de calitate înalt al serviciilor și produselor companiei și, în același timp, să mențină puterea de cumpărare a clienților. Într-o primă etapă, ca parte a planului de sobrietate energetică, compania țintește eficientizarea orelor de lucru privind pregătirea magazinelor pentru deschidere, dar și implementarea unui sistem și mai eficient de gestionare a stocurilor.
Măsura cea mai vizibilă este reducerea nivelului de iluminare din magazine, parcări subterane și supraterane, acesta fiind oprit sau redus la minim pe timpul nopții, astfel încât activitatea să nu fie afectată. După încheierea programului de lucru, siglele, totemurile și climatizarea din magazine și spațiile administrative sunt, la rândul lor, închise în totalitate, iar în anumite zone au fost montate sisteme de senzori.
Retailerul are în plan o serie de noi investiții în schimbarea centralelor de frig cu cele pe o tehnologie CO2, având deja peste 25 de magazine finalizate în prezent, alte 5 fiind programate pentru anul 2023, precum și în sisteme HVAC care să asigure un consum redus de energie, dar și alte parteneriate menite să contribuie la o mai mare eficiență energetică.
De asemenea, compania vizează creșterea procentului iluminatului cu LED la 100%, precum și investiții în panouri solare pentru platformele logistice și magazine. Totodată, Auchan își propune să obțină noi certificări de eficiență energetică pentru clădiri sustenabile. De curând, centrul logistic din Călan a obținut certificarea BREEAM pentru sustenabilitate și impact redus asupra mediului, iar Auchan va continua să accelereze acest proces în perioada următoare.
Proiectul Climat reprezintă planul de decarbonizare cu importanță strategică pentru companie, prin care continuă să depună eforturi majore pentru protejarea biodiversității și a planetei. Auchan va urgenta investițiile dedicate eficienței energetice, astfel încât compania să ajungă la un consum energetic cât mai mic.
Auchan România are în portofoliu 298 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 6 supermarketuri și 259 de magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care peste 200 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro.