În condiții de polei și lapoviță, și la viteză mică mașina poate fi extrem de greu de controlat. Titi Aur, expert în conducere defensivă, ne-a explicat cum să conducem corect iarna astfel încât să evităm accidentele, scrie digi24.ro.
Titi Aur, expert în conducere defensivă: Pe polei ai o aderență de 10%, 15% față de 100% cât ar trebui să ai aderența normală, ceea ce înseamnă că nu mai contează viteza de reacție. Singurul lucru care te poate salva este anticiparea, adică că s-ar putea să se întâmple, să reduci din timp, să te gândești, să testezi din când în când aderența.
Cu cât e mai frig afară, avem aderență mai bună, cu cât e mai cald afară, avem aderență mai puțin bună.
Vorbim de căldură relativă, deci vorbim în jur de 0 grade. Dacă știm aceste lucruri, să avem mașina bine echipată, să știm că trecerea de pe zăpada bătut[, pe gheață sau polei înseamnă diferență foarte mare de aderență.
Dacă știm să urmărim gheața neagră, adică poleiul. Ce înseamnă asta – merg pe o șosea care e doar umedă sau are asfaltul negru sau are doar un strat mic de apă, e doar culoarea asfaltului și în orice moment poate să apară poleiul.