Angajații aerogării britanice au făcut un exces de zel greu de imaginat la poarta de îmbarcare a pasagerilor pe un avion Ryanair. Tensiunile dintre personal și călători au fost atât de mari încât cu greu a fost evitată o confruntare violentă, transmite spotmedia.ro.
Un episod greu de imaginat a avut loc pe aeroportul din Birmingham, la o cursă a Ryanair către București. Folosind criterii de selecție arbitrare, angajații au măsurat dimensiunile bagajelor unor călători cu ajutorul stativului standard al companiei, neacceptând nici cea mai mică depășire a spațiului exterior. Niciunul dintre ei n-a trecut testul, fiind obligați să le deschidă, să-și rearanjeze lucrurile sau să plătească, totul într-o atmosferă conflictuală.
Cursa Ryanair din data de 24 iunie, cu plecare la ora 16:15 din Birmingham, Marea Britanie, spre București, Otopeni, a avut întârziere de două ore. La poarta de îmbarcare s-a format o coadă lungă, avionul fiind plin.
O scenă la care nu am mai asistat niciodată a avut loc în momentul în care au început procedurile de verificare a călătorilor.
Angajații aeroportului desemnați pentru această cursă au adus stativele metalice cu formele și dimensiunile bagajelor acceptate la bord și, în mod aleatoriu, au început să le măsoare.
Nimic neobișnuit până aici. Există un standard prevăzut de companie pe care călătorii trebuie să-l respecte în funcție de tipul biletului cumpărat.
Ce a fost șocant a constat în modul în care s-au făcut verificările.
De exemplu, o valiză nu era acceptată dacă depășea cu un deget, aproximativ un centimetru, linia exterioară a formei metalice.
Erau valize care respectau dimensiunile cerute de companie, dar profilul acesteia nu era perfect plat și trecea cu puțin peste o linie imaginară trasată de angajatul aeroportului cu palma în aer în partea deschisă a stativului metalic.
Control exagerat la zborurile către România și Polonia
De-a lungul timpului, am călătorit de nenumărate ori cu Ryanair, decolând de la București, Londra, Bruxelles, Atena și alte orașe europene.
Niciodată nu am asistat la o scenă precum cea petrecută în aeroportul din Birmingham.
De exemplu, la Otopeni, controlul e unul făcut din ochi de angajații aeroportului, intervenind doar în situația în care un bagaj depășește în mod vizibil dimensiunile cerute de companie.
Strictețea și lipsa de înțelegere a funcționarilor din Birmingham au fost foarte aproape să ducă la violențe.
Unul dintre pasageri a început să-și lovească valiza cu piciorul, încercând să desprindă roțile troller-ului astfel încât să nu mai depășească partea exterioară a dispozitivul de măsurare.
Dintr-o discuție cu un alt călător, a cărui identitate nu am permisiunea s-o dezvălui, dar care face frecvent curse din Birmingham, a reieșit că astfel de situații apar, preponderent, la zborurile către destinații din România și Polonia, „acolo unde sunt probleme cu dimensiunile bagajelor”.
Dar „problemele” pe care le-am văzut la Birmingham sunt inexistente în comparație o cursă care pleacă de pe aeroportul Stansted, Londra, către București.
Cu toate complicațiile generate de numărul mare de bagaje, angajații de acolo reușesc să le rezolve fără a crea scene demne de un roman al lui Franz Kafka.