Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunțat care este stadiul proiectelor de infrastructură rutieră în curs din zona București – Ilfov.
Lucrările evoluează pe autostrăzile A0 Nord și Sud, iar ministerul lucrează la conectarea eficienta a șoselelor cu arterele rutiere din Capitala.
Autostrada A0 Nord
A fost desemnat un câștigător pentru A0 Nord lot 1, un sector de 17,5 km din autostrada de centura a Bucurestiului, de la Dragomirești până la Corbeanca.
„Pentru lotul 2 al A0 Nord (19 km, Corbeanca-Afumați), săptămâna viitoare așteptăm pronunțarea Curții de Apel pentru soluționarea contestațiilor. Daca contestațiile se resping și la Curte, așa cum au fost deja respinse la Consiliul Național, putem semna contractul cu antreprenorul român desemnat câștigător.
Pe lotul 3 A0 Nord (8,6 km, intre Afumați-Pantelimon), CNAIR este într-un proces de re-evaluare a ofertelor ca urmare a deciziei instanțelor, iar câștigătorul licitației vă fi anunțat în săptămânile următoare.
Pe lotul 4 A0 Nord (5 km, intre Pantelimon și A2), constructorul avansează bine cu proiectarea drumului, iar în toamna acestui an va începe execuția lucrărilor. Termenul de execuție a lucrărilor: 18 luni”, a explicat Cătălin Drulă pe pagina de Facebook.
Autostrada A0 Sud
Lucrările continuă și pe A0 Sud, anunță Drulă, fiind puse la punct fundațiile și elevațiile podurilor și terasamentele sau relocările.
„Pe A0 Sud lot 1 și 2, constructorul a crescut mobilizarea în ultimele săptămâni pe cei 33 de km ai sectorului (între A2 și Bragadiru), executând lucrări consistente la fundațiile și elevațiile podurilor, dar și la terasamente sau relocari de utilități.
„Pe A0 Sud lot 3 (Bragadiru – A1), antreprenorul a depus proiectul pentru obținerea autorizației de construire. Ne așteptăm ca ordinul de începere a lucrărilor să fie emis la începutul verii”, a completat Drulă.
Pasajul Mogoșoaia se va finaliza în aceasta toamnă
Drulă susține că pasajele denivelate de la Domnești, Berceni, Oltenița și Mogoșoaia
„avansează într-un ritm bun”, și că Pasajul Mogoșoaia se va finaliza în această toamnă, urmând ca celelalte intersecții să fie finalizate anul viitor.
„Licitațiile pentru finalizarea sectorului dublat la patru benzi dintre Chitila și Militari, respectiv dublarea sectorului dintre Militari și Jilava (de la A1 la DN5, arcul sud-vestic al centurii actuale) cu denivelarea intersecțiilor avansează. Ofertele vor fi depuse în a doua parte a lunii mai.
Pe tronsonul nord-estic dintre DN2 și A2, avem un contract al cărui ritm de derulare nu este deloc mulțumitor. Motivele vin din trecut și din felul cum a fost licitată această investiție. Nu mai contează acum. Important e să o punem pe roate. Pentru asta, am cerut un calendar accelerat proiectantului și constructorului, astfel încât în următoarele săptămâni să fie finalizate proiectele de relocare a utilităților și să fie deblocare lucrările pe întregul sector.
Nu în ultimul rand, CNAIR pregătește licitația pentru proiectarea sectorului sud-estic dintre Jilava (DN5) și A2. Și aici ne dorim intersecții civilizate, denivelate care să elimine ambuteiajele din prezent”, a mai scris Catalin Drula.
Continuarea Bulevardului Timișoara spre Centura București
Ministrul Transporturilor adaugă că se lucrează la conectarea eficientă a șoselelor cu arterele rutiere din Capitala și că cel mai avansat proiect este continuarea Bulevardului Timișoara.
„În plus fata de proiectele de pe centurile Capitalei, lucrăm în minister la o serie de drumuri radiale care să conecteze mult mai eficient șoselele orbitale cu arterele rutiere din interiorul Capitalei. Cel mai avansat proiect este reprezentat de continuarea Bulevardului Timișoara spre Centura București și, mai departe, spre A0 – o legătură rapidă extrem de importantă pentru locuitorii din sectorul 6 (Drumul Taberei/Militari)”, a conchis Cătălin Drulă.