Daniel Ghiţă(deputat Ilfov) se întreabă dacă serviciile secrete din România mai slujesc cauza naţională sau au trecut în „simbria” unor puteri străine

0
446
Daniel Ghita

Deputatul PSD Ilfov Daniel Ghiţă se întreabă, pe Facebook, reiterând o Declaraţie politică, dacă serviciile secrete din România mai servesc cauza şi interesele poporului român, care le finanţează prin bugetul de stat, sau au trădat România, trecând în „simbria” unor puteri străine, fiind interesate doar de propria lor bunăstare şi având numai interese „particulare”.

„Declaraţie politică

Cine conduce România, Parlamentul sau serviciile secrete?

Doamnelor și domnilor colegi,

La data de 24 februarie 2021, exact cu un an înainte de declanșarea operațiunilor militare ale Federației Ruse împotriva Ucrainei, într-o declarației politică, intitulată „Ce mai fac Serviciile de Informaţii?”, arătam că serviciile de informaţii şi de siguranţă naţională sunt înfiinţate de statul român, pentru ca, alături de forţele armate, să protejeze şi să garanteze suveranitatea, independenţa şi unitatea statului, integritatea teritorială a ţării şi democraţia constituţională.

Toate serviciile de informaţii şi de securitate naţională – Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Protecţie şi Pază, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Direcţia Generală de Protecţie Internă din Ministerul Afacerilor Interne – sunt organizate prin lege şi au atribuţii foarte clare, iar statul român le pune la dispoziţie resurse financiare consistente, pentru ca aceste servicii să îşi poată îndeplini atribuţiile legale.

Potrivit legilor de organizare şi funcţionare, activitatea acestor servicii este supusă controlului parlamentar, pentru ca deputaţii şi senatorii, aflaţi în serviciul poporului, să se asigure că serviciile de informaţii şi siguranţă naţională îşi îndeplinesc menirea de a proteja statul român, valorile şi interesele poporului român. Dar situaţia în care se găseşte ţara după 30 de ani de democraţie constituţională – cu industria naţională complet distrusă, cu toate resursele naturale exploatate de companii străine, cu o datorie externă uriaşă, cu şubrezirea partidelor naţionale şi apariţia unor partide care în mod vădit nu exprimă voinţa românească, cu distrugerea carierelor unor oameni politici români şi preluarea unor importante funcţii de conducere în ţară de impostori ori persoane cu puţine legături cu poporul român – fac legitime astfel de întrebări: Unde au fost aceste servicii când s-au întâmplat toate aceste lucruri? Mai lucrează aceste servicii pentru poporul român?

După un an și ceva de la acea declarație lucrurile pare că s-au agravat, culminând cu dezvăluirea situației în care, într-un dispreț profund față de Constituție și democrație, serviciile noastre de informații și de siguranță națională și-au configurat noi legi de organizare și funcționare, în care obligațiile față de români, și așa puține și cam ignorate au dispărut, iar în schimb au apărut și mai multe privilegii și norme de protecție ale serviciilor și personalului acestora.

Cum se poate ca serviciile să-și elaboreze ele însele legile, să și le facă cât mai confortabile? De fapt cu ce se mai ocupă serviciile în țara noastră? Pentru că impresia noastră este că preocuparea serviciilor noastre, de fapt a generalilor din serviciile noastre, este de a face pe plac partenerilor străini, de a servi unii demnitari să obțină funcții internaționale și premii acordate de organizații străine pentru merite care nu au nicio legătură cu interesele României și pentru a se căpătui ei înșiși și a-și pune neamurile și prietenii în funcții publice. Dar de România și de români cine are grijă? Asta nu i-a învățat Soroș pe generalii din servicii.

Oare nu ar fi mai normal ca serviciile să vină anual cu rapoarte serioase, temeinice în fața Parlamentului și eventual cu prezentarea unor dificultăți în funcționare datorită cadrului legislativ actual, rămânând la latitudinea Parlamentului să facă modificările legislative pe care la consideră oportune?

Ulterior acestei declarații voi depune si un proiect legislativ in acest sens.

Vă mulțumesc. Nihil Sine Deo!”, scrie deputatul Daniel Ghiţă.

Aşa cum se ştie, în acelaşi registru s-a pronunţat şi avocatul Gheorghe Piperea, tot pe Facebook.

Acesta a arătat că dacă s-ar adopta controversatul proiect al legilor siguranţei naţionale în forma în care a apărut în presă, inclusiv preşedintele ţării ar deveni „prizonierul gărzii pretoriene” formată din ofiţerii serviciilor secrete, el adăugând că însuşi „Himmler ar fi fost invidios” pe un astfel de proiect.

„Proiectul de lege privitor la întărirea și extinderea „competențelor” serviciilor secrete a inflamat rău acea parte a politicii, a societății „civile” și a mass-mediei care, dacă nu a fost creația lor directă, a fost cel puțin exponentul lor în societate și în viața de zi cu zi a omului de rând, pe care l-a influențat în fel și chip, dar mai ales l-a antrenat și manipulat pentru a deveni baza de selecție a idioților utili ai „elitelor” birocratice și tehnocratice, puse în slujba neo-feudalilor economiei globale și „progresiste”. Nu sunt deloc credibili acești inflamați, dar nu despre asta vreau să vă vorbesc, ci despre acest proiect de lege care i-a stârnit (probabil pe motiv că serviciile secrete au comis „trădarea” de a nu le mai asigura împroprietărirea prin furt și ocupațiune asupra voinței populare).

În afară de vechile probleme ale serviciilor secrete, adică:

(i) bugetul anual enorm, secret,

(ii) implicarea în justiție (prin protocoale secrete sau prin acoperiți),

(iii) implicarea în economie (poate că nu știați, dar serviciile secrete pot avea, prin lege, societăți comerciale, pe care le pot deține fie direct și transparent, fie ca „firmă acoperită”),

(iv) implicarea în politică și în facerea parlamentului, a primăriilor, a consiliilor locale (STS patronează hegemonic alegerile, încă din 2019) și a guvernului sau a autorităților publice (serviciile secrete pot determina dacă cineva este sau nu demnitar/funcționar de rang înalt prin așa – numitul certificat ORNISS, precum și prin „mapa profesională”),

(v) implicarea în plandemii/politici de sănătate publică (codul QR se obține prin înscrierea în platformele digitale gestionate de STS),

(vi) colectarea datelor cu caracter personal ale cetățenilor, inclusiv stocarea și interceptarea comunicațiilor private,

(vii) prevenția spălării banilor și „siguranța” sistemului bancar,

(viii) etc.,

serviciile secrete ar urma să primească, prin acest proiect de lege, alte atribuții discreționare, plus imunitate, plus dreptul de a nu răspunde parlamentului.

De exemplu:

-dacă serviciile secrete îți vor fi cerut, vei avea obligația legală de a oferi toate informațiile, documentele și ajutorul necesar/util serviciilor secrete; deci, vrei nu vrei, devii informator al noii securității; Petrov va fi fost răzbunat, retroactiv; Himmler ar putea fi, retroactiv, din iad, invidios;

-folosirea de acoperiți în justiție, administrație, corporații, mass-media, universități, sistem sanitar etc. devine oficială și încurajată;

-folosirea de „firme sub acoperire”, inclusiv pentru alungarea unor competitori din afaceri publice sau private, va deveni oficială și chiar încurajată;

-bugetele anuale nu doar că vor fi secrete, dar guvernul nu va mai avea posibilitatea de a le redimensiona;

-răspunderea juridică a lucrătorilor va fi subordonată acceptului CSAT, care este „condus” de președintele țării – mă rog, vorba vine, că din momentul acestei legi, președintele devine prizonierul gărzii pretoriene constituită din ofițerii serviciilor;

-raportul anual în parlament nu mai este obligatoriu și nici măcar cerut.

Iată de ce trebuie să aveți încredere numai în informațiile/știrile oficiale și numai în experți/specialiști/birocrați.

Vă mai amintiți întrebările de genul: de ce un avocat se bagă în discuții despre sănătate? Sau afirmațiile de genul: „ce competențe are o curte de apel în domeniul sănătății” ori de genul: „nu mă opresc eu din cauza constituției”? Vă mai amintiți de echivalarea plandemiei cu războiul? Sau de chemarea la instituirea economiei de război?

Iată unde duce (auto)mandatarea birocraților, tehnocraților, corporatocraților și a oengeocraților cu politicile publice, în dauna politicienilor și a mandanților lor, cetățenii, și iată unde poate duce înlăturarea răspunderii acestei elite auto-mandatate pentru orice consecință negativă cauzată lumii și omului concret pe motiv că ei sunt experți care lucrează „pentru siguranța noastră”.

Iată cum democrația reprezentativă (care implică răspunderea politică și juridică a aleșilor) a devenit, treptat, nereprezentativă, urmând a fi curând înlocuită de o republică a experților, care este, de fapt, o tiranie totalitară.

Iată de ce este nevoie de inițiativă și acțiune civică, precum și de democrație participativă. De AICDP”, scrie Piperea.

El arată că proiectul de lege referitoare la serviciile secrete „face din sri o nouă sekuritate – „o zice chiar herr Iohannis”. „Cică se va îngriji personal” ca această transformare să nu se întâmple. În această operațiune de îngrijire, poate nu ar fi rău să reducă serviciile secrete la statutul de civilie. Nicăieri în NATO serviciile secrete nu sunt militarizate. Dacă face asta, va reduce și cheltuielile (gradele militare conferă sporuri salariale) și avalanșa de pensionări anticipate, la 48-50 ce ani, cu pensii de serviciu cumulate cu salarii la stat sau privat. Hai, că se poate. Știe Geoană cum”.

Într-o altă postare, Piperea scrie: „Nu știu dacă să mă stric de râs sau să mă ciupesc de obraz ca să mă conving că nu visez un vis absurd: USR cere controlul civil al serviciilor secrete? Dar, pe bune… Chiar usere, creația sekurității de după 2015, să ajungă să ceară așa ceva??! Ce-o fi cu ei, își pierd convingerea că vor câștiga alegerile chiar și dacă vor fi furat voturi cu rucsacul și tableta, în văzul tuturor?”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.