Francezii de la Danone au lansat recent pe piață un nou produs sub brandul Danonino, un iaurt cu vitamine pe care compania îl realizează cu materie primă de la ferme românești, în fabrica sa de la București, scrie economica.net.
Aceasta în contextul în care produsele sub umbrela Danonino sunt realizate în mai multe fabrici din Europa, acestea asigurând necesarul de consum pentru mai multe piețe europene. Potrivit informațiilor furnizate de companie pentru Economica, fabrica de la București va produce un volum anual estimat la 35 de tone. Momentan, noua gama este exportată pe cele două piete adiacente, Bulgaria și Republica Moldova.
„În acest moment, pe brandul Danonino exportul reprezintă 8% din productia locală”, explică oficialii companiei potrivit cărora gama de brânzici și pouch (sub brandul Danonin- n.red.) este produsă în Polonia, iar gama iaurt de băut este produsă în Belgia.
Conform datelor Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, în 2020 cei mai mari furnizori de lapte ai Danone au fost: ferma Ciupa din Argeș (SC Saris Com 96 SRL), ferma deținută de Unic Prodcom din Oltenița și Agrozootehnica Ulmeni.
Noile produsele Danonino conțin pe ambalaje eticheta Nutri-Score, pe care Danone a introdus-o recent și în România. Acestea se încadrează în categoria B, eticheta Nutri-Score fiind plasată pe partea frontală a ambalajelor produselor.
Nutri-Score este un sistem de etichetare nutrițional dezvoltat de oameni de știință francezi, iar schema cuprinde 5 scale marcate cu diferite culori și litere, de la verde închis la roșu și litere de la A la E. Aceasta aduce informații suplimentare față de eticheta clasică cu valorile nutriționale, pentru a ajuta consumatorii să înțeleagă mai ușor informațiile despre valoarea nutritivă a produselor.
Danone România, liderul pieţei de iaurturi, a terminat 2019, conform ultimelor date disponibile, cu o cifră de afaceri de 612 milioane de lei (aproximativ 125 de milioane de euro), mai mare cu aproximativ 10% față de 2018, conform datelor Ministerului de Finanţe. Profitul net al companiei a ajuns la 28,8 milioane de lei (6 milioane de euro), mai mare cu 75% faţă de anul precedent.
Compania deţine o fabrică în Bucureşti, unde produce zilnic, în medie, peste un milion de iaurturi, potrivit informaţiilor prezentate pe site-ul companiei.