De ce sunt atât de multe Dacia Spring la mâna a doua la vânzare?

Portalurile online românești cu anunțuri auto sunt doldora de Dacia Spring second hand la vânzare. Lucru ciudat pentru un model care abia a apărut pe piață acum doi ani de zile. În plus, dacă ne gândim și la faptul că Spring este o mașină din noul val electric, cel care reprezintă viitorul, misterul anunțurilor în creștere ale modelului pe piața second hand din România se adâncește, conform G4Media.ro.

În următoarele rânduri vă prezentăm o analiză carVertical, serviciul online de verificare VIN, a Dacia Spring și cu bune și cu rele.

Primul model electric al celei mai faimoase și îndrăgite mărci auto românești, Dacia Spring a înregistrat vânzări excepționale imediat ce a fost introdusă pe piață în 2021. Înainte de a intra în amănunte, haideți să aruncăm o privire generală (și realistă) asupra modelului.

Dacia Spring, detaliile tehnice vs. realitate

Cu o baterie de 26,8 kW, Dacia Spring promite o autonomie de până la 230 de kilometri. Fiind o mașină aproape exclusiv de oraș, cifra este cel puțin rezonabilă. Doar că… veți putea scoate de la ea acei 230 de kilometri numai în anumite condiții.

Cea mai slabă autonomie va fi vara și iarna, când distanța maximă posibilă scade dramatic până la 150-170 de kilometri, depinzând puternic de vreme. Imediat ce ați pornit aerul condiționat veți vedea cum autonomia scade cu 1 km pe minut.

La fel, promisiunea de încărcare a bateriei până la 80% este de o oră. Dar și aici avem un mare asterix care vine la pachet cu explicații ulteriorare. În primul rând, în realitate, acea ora este o oră jumătate și se poate obține doar la stațiile publice care dispun de încărcare rapidă. Acasă, cu alimentare de la o priză normală AC, de 2,3 kW (10A), veți avea de așteptat aproximativ 14 ore pentru o încărcare completă. Puteți îmbunătăți acest timp cu alimentare de la 16A, caz în care veți aștepta doar 10 ore.

Timpul minim de încărcare 100% al unei Dacia Spring este de 5 ore și poate fi obținut fie acasă cu o investiție suplimentară pentru branșament de 7.4 kW (32A), fie la unele stații publice, dar această variantă este probabil peste mână pentru majoritatea șoferilor.

În pofida acestor mici discrepanțe, mașina se comportă foarte bine în mediul urban. Accelează excelent până la 80-90 de km la oră și are dimensiuni mici, ceea ce o face ideală pentru parcat și mers prin trafic moderat sau intens.

La ce preț real vine Dacia Spring?

Acum un an, doi, puteați cumpăra o Dacia Spring nou-nouță pentru aproximativ 8.000 de Euro, luând în considerare programul Rabla și subvenția de la Stat pentru mașinile electrice. În momentul de față prețul minim de achiziție pentru un Spring este de 11.300 de Euro, o diferență semnificativă și posibil primul indiciu de ce avem atâtea Spring la mâna a doua la vânzare.

Dacă majoritatea au achiziționat modelul cu 8.000-8.500 de Euro și acum prețul a crescut cu 3.000 de Euro sau aproape 40%, poate fi o afacere bună să încerci să vinzi mașina în profit. Mai ales că mașinile second hand sunt disponibile pe loc, iar Daciile Spring sunt atât de noi pe piață încât nu și-au pierdut mai deloc din valoare.

Care sunt, din start, problemele și avantajele Daciei Spring?

Chiar și la 11.000 de Euro, mașina are un preț bun pentru un EV. Dimensiunea mică este în același timp și un plus și un minus. Este un mare plus pentru cei care o folosesc în oraș și nu au nevoie de prea des de scaunele din spate (unde spațiul este extrem de mic și inconfortabil), se parchează ușor și se comportă bine în trafic. Dacă aveți și a doua mașină, mai spațioasă, Dacia Spring vă poate servi excelent pe drumurile urbane.

O problemă importantă, în schimb, este faptul că EuroNCAP i-a acordat Spring-ului o singură stea la capitolul siguranță. Deși decizia a venit cu oarecare controverse, nimeni nu poate lăuda Dacia Spring la capitolul siguranță. Dimpotrivă.

La fel o problemă evidentă sunt calitatea și confortul interiorului:

  • Pentru o mașină cu preț de listă de peste 20.000 de Euro, Dacia Spring vine cu plastice cărora nu le-am aduce nici o jignire dacă le-am cataloga, scurt, drept ”ordinare”.
  • Spațiul pe bancheta din spate este aproape inexistent, orice pasager peste 1,75 metri va sta cu genunchii în spatele șoferului.
  • Lipsesc comenzile pe volan, deși până și Dacia Logan le-a integrat de multă vreme.
  • Volanul este fix, nu poate fi reglat, iar scaunul șoferului are reglaj doar față-spate, nu și pe înălțime, ceea ce va face neplăcută experiența de condus a persoanelor moderat înalte sau înalte.
    Lista poate continua, dar multe neajunsuri nu sunt detectabile la prima vedere.

Care sunt problemele ”invizibile” ale Daciei Spring, de care vă veți prinde abia după ce-o cumpărați?
Privită în detaliu, Dacia Spring pare un cumul de decizii minuscule luate sub deviza ”las-o mă că merge-așa”. Cel mai neplăcut este că majoritatea ar fi putut fi ușor evitate. Spre exemplu:

  • Ștergătorul de parbriz nu cuprinde tot geamul pe partea șoferului – veți avea mereu o bucată de aproximativ 4-5 cm de parbriz murdar în partea stângă, lucru care nu este un capăt de lume dar care este cu siguranță deranjant.
  • Nu există buton de închidere a geamurilor din spate care să fie accesibil șoferului – singurele butoane pentru geamurile din spate sunt pe geamurile din spate, ceea ce va fi o provocare în cazul în care aveți copii.
  • Dezaburirea geamurilor este o provocare – nu există setarea clasică pentru dezaburire, cea care combină parbriz+frontal; prin urmare veți avea de ales ce anume să se aburească și ce nu.
    La aceste probleme se adaugă și un nou factor extern venit în urma crizei energetice plus a numărului crescut de mașini electrice și anume lipsa unei infrastructuri care să cuprindă suficiente stații de încărcare, mai ales în orașele mari.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati