Digital News Report: Încrederea în presă – la cel mai scăzut nivel din ultimii şapte ani

În România, numai unul din trei membri ai audienţelor digitale are încredere în presă, în general, arată datele celui mai nou raport Digital News Report 2023. Este cel mai scăzut nivel de încredere din ultimii şapte ani, spun realizatorii studiului, relatează Pagina de Media.

„Piaţa de media din România devine, astfel, un studiu de caz care arată că banii folosiţi în scopuri propagandistice, direcţionaţi către redacţii cheie, şi campaniile de discreditare, îndreptate împotriva jurnaliştilor de investigaţie, afectează încrederea în presă, accesul la informaţie  – inclusiv la informaţia despre războiul din Ucraina – şi, în final, reputaţia profesională, pentru întreaga industrie, precizează studiul coordonat de Institutul Reuters de la Universitatea din Oxford.

Din concluziile studiului:

  • Raportul mai arată că numai 32% din membrii audienţelor digitale au încredere în redacţiile româneşti.
  • Şapte din zece persoane (69%) evită în mod activ informaţiile de presă, deseori, câteodată sau ocazional.
  • Cele mai evitate sunt ştirile de interes public major, inclusiv ştirile despre războiul de la graniţa României (38% dintre persoanele cu un comportament activ de evitare), ştirile despre discriminare şi drepturi civile (36%) şi ştirile politice (31%).
  • Liderii brandurilor de media comerciale, online şi offline, au rămas în general aceiaşi. ProTV este cel mai utilizat şi cel mai de încredere brand din România, pentru consumatorii de informaţie online şi offline. Următorul brand de media, pentru utilizarea offline, este Antena 1, urmat de Digi24.
  • Românii îşi iau masiv informaţiile de pe reţelele de socializare. Un trend interesant este că în timp ce reţelele „cu vechime”, precum Facebook sau YouTube, sunt în scădere la capitolul surse de informare, creşte, în schimb, TikTok.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati