Deși Calea Floreasca este cu sens unic încă din luna august, în continuare mulți șoferi ignoră semnele de circulație și merg pe contrasens.
Cei care circulă pe un sector de drum interzis, cum este cazul și pe Calea Floreasca, riscă o amendă între 290 și 435 de lei și două puncte penalizare.
Potrivit datelor Societatii de Transport, viteza de deplasare a autobuzelor pe Calea Foreasca ar fi crescut considerabil. De când a fost introdusă banda unică pentru autobuz, timpul de deplasare a scăzut de la aproape 30 de minute la orele de vârf la aproximativ 4 minute.
Sunt 23 de kilometri de benzi dedicate autobuzelor, iar până la finalul acestui an ar putea fi adăugați încă 6, anunță municipalitatea. Majoritatea sunt delimitate de stâlpi, ca să-i forțeze pe șoferi să lase banda liberă pentru mijloacele de transport public.
„Dacă ne uităm în alte țări unde civilizația este la un alt nivel, este trasată doar o bandă pe care toată lumea o respectă și nu se merge pe acea bandă decât cu transportul în comun, pompieri, poliție… Majoritatea stâlpișorilor sunt deteriorați. Noi intervenim în permanență să-i schimbăm, să-i punem la loc, dar personal am văzut de foarte multe ori în special taxiurile care pur si simplu trec peste acei stâlpișori, inclusiv în Centrul Vechi dacă ne ducem seara”, a declarat Marian Bârgău, directorul general al Administrației Străzilor București.
Cei prinși că merg pe benzile unice de transport public riscă o sancțiune cuprinsă între 870 și 1160 de lei.