Au fost depuse două oferte pentru proiectarea ultimei etape de modernizare a Centurii de Nord a Capitalei, între A1 – DN1 – A2, scrie viitorulilfovean.ro.
Prin această nouă fază de modernizare a Centurii se vor accentua elementele de creștere a siguranței traficului și tendințele de „urbanizare” a Centurii Capitalei, ținând cont de dezvoltarea urbanistică extrem de accentuată în proximitatea ei precum și de faptul că a început construirea Autostrăzii Bucureștiului – A0, care va prelua o parte din traficul de transit.
Această nouă etapă de modernizare trebuie să țină cont și de dezvoltarea noilor sisteme de transport în comun, fie că e vorba despre tren metropolitan, tramvai sau trasee cu autobuzul, spune secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.
Se vor studia și propune soluții pentru intersecțiile Centurii de Nord a Capitalei cu drumurile județene în localitățile Chiajna, Dragomirești Vale, Tunari, Ștefănești și Moara Domnească – Găneasa, precum și cu drumurile naționale DN3, DN1 și DN7. Măsurile vizează fluidizarea traficului pe Centura Bucureștiului, în perspectiva integrării viitoare a acesteia în structura bulevardelor Capitalei și în perspectiva interconectării acesteia cu A0, prin drumurile radiale, dar și facilitarea accesului în zona orbitală a Municipiului București.
Vor fi realizate drumuri colectoare în vederea reducerii numărului de intrări/ieșiri directe în/din Centura Bucureștiului, realizarea de pasaje/pasarele pietonale (suprateran/subteran), trotuare, parcări, stații de autobuz, reamenajarea intersecțiilor cu drumurile clasificate în vederea creșterii capacității de transport pe sectorul de nord al DNCB, panouri fonoabsorbante și alte lucrări care pot fi implementate în vederea creșterii siguranței auto și pietonale.
Cei doi ofertanți sunt Asocierea SPC ELITE CONSULTING SRL – SPECIALIST SMART GROUP SRL și Asocierea SC GRAFIC TENDS SRL – SC SVL PROEC SRL.
Conform legii, Comisia de evaluare trebuie sa finalizeze procesul în maximum 60 de zile.