Dr. Leahu: Circa 25% din populație merge la stomatolog, în situația în care nevoia e de 100%. Acceptă că la dinții ești pacient toată viața

Medicul Ionuț Leahu spune, în interviul pe care l-a acordat pentru News Bucuresti, că există o impresie general greșită în România că sunt mulți medici stomatologi. În realitate nu sunt mulți, doar că nivelul de accesare este foarte mic, undeva în jur de 25% din populație, în situația în care nevoia e de 100%. 

  • În România, ”dacă am trage linie și ne-am apuca să tratăm pe toată lumea care are probleme stomatologice ar trebui să lucrăm timp de 15-20 de ani, 24 de ore din 24”, a explicat acesta.

Rețeaua de Clinici Dr. Leahu a ajuns în acest an în 13 orașe cu 19 clinici, unde există scaune dedicate cazurilor complexe, Academii Spațiale pentru copii și adolescenți dar și zone pentru intervenții care intră în categoria prevenției. În 2022 compania a devenit lider și pe cifra de afaceri, motiv pentru care își dorește să pună accentul pe nișa abonamentelor medicale și să readucă în prim-plan zona de tratamente necostisitoare.

”Din această postură de leadership am ajuns să putem să tratăm orice grozăvii. Suntem lideri și în zona de intervenții complexe care vin la pachet și cu o notă mare de plată pentru pacientul care a strâns această datorie în 15-20 de ani, dar este foarte important să împingem de la spate agenda serviciilor stomatologice necostisitoare”, a completat antreprenorul.

Trendul în stomatologie este ca pacientul să aștepte până devine un caz complicat

”Nu costă mult dar totuși te vreau pacient”, este deviza lui Ionuț Leahu pentru a putea schimba actualul trend în stomatologie, unde pacientul așteaptă să mearga la medic până devine un caz complicat, unde costă mult intervențiile.

Ascensiunea pe piața de stomatologie din România vine la pachet cu o serie de beneficii pentru pacienți, explică dr. Leahu. Există medici pregătiți să preia chiar și a doua zi orice pacient, iar compania dispune de stocuri suficiente de produse.

”Noi nu trebuie să comandăm lucruri ca să îți punem dinții. Avem în permanență stocuri substanțiale. Pacientul nu trebuie programat când vine implantul. Totul este pregătit indiferent cine ești tu și ce situație stomatologică ai”, precizează acesta.

Medicul spune că este important să fii disponibil atunci când pentru pacient e important.

”Tu ca pacient decizi când să vii la medic. Nu te judecăm dacă ai amânat sa vii 2 ani de zile, ci noi facem în așa fel încât să fim disponibili pentru tine să te preluam imediat, indiferent cât de complex e cazul tău. La cum fluctuează lucrurile s-ar putea că dacă nu te pot rezolva în 2 săptămâni să mai apară ceva care sa te sperie și să mai amâni 2 ani de zile”, mai spune sursa citată.

  • Dr. Ionuț Leahu precizează că a observat o situație ”foarte ciudată” în stomatologie: ”Sentimentul meu este că totul se simte la dinți. De fiecare dată cu valurile Covid aveam scăderi de programări, apoi reveniri de programări și tot așa. Acum cu războiul este la fel, există scăderi și reveniri”, a explicat antreprenorul.

În afară de disponibilitate, următorul pas este depus în efortul de a transforma mersul la stomatolog un obicei din partea pacienţilor. Astfel, de anul acesta clinicile Dr. Leahu au lansat abonamentele stomatologice.

Compania a lansat abonamentele stomatologice

Un abonament este gândit să îți includă niște servicii de care ai putea să ai nevoie și niște discounturi la alte servicii care ar putea să îți trebuiască. Este un mijloc prin care tu poți să cheltuiești mai puțin atunci când ești orientat către prevenție.

Medicul explică faptul că, după 70.000 de pacienți câți există în baza de date, ”știm statistic ce ai tu nevoie.”

”Avem niște abonamente gândite spre cine ești tu. Dacă tu ești o persoană focusată pe prevenție nu are sens să plătești foarte mult pe un abonament, pentru că ai nevoie de chestii de bază care trebuie făcute periodic. La polul opus, dacă ești o persoană care a rămas în urmă cu dinții, ai nevoie de un abonament care costă mai mult, dar care include lucruri mai complicate de care ai tu nevoie”, precizează dr. Leahu.

Există și abonamente individuale, dar și pentru companii, adaptate la necesitatea fiecărei firme în parte.

Principala provocare în adoptarea abonamentelor stomatologice reprezintă faptul că lumea nu este obișnuită, pentru că nu există cu adevărat o piață în acest sens.

”Dacă ne uităm la acoperirea națională în teritoriu a clinicilor stomatologice vedem că piața este foarte fragmentată. Ori unde găsești cabinete cu un singur medic nu există capacitatea să oferi genul acesta de soluții, mai ales că, pe lângă medici disponibili, trebuie și zona de back office să ajungă la un anumit nivel”, mai spune CEO-ul Clinicile Dr. Leahu.

În opinia lui, românii s-au obișnuit să își facă abonamente medicale, însă întotdeauna dinții au fost lăsați deoparte. 

  • ”Avem acest decalaj între clinicile private care au abonamente de peste 15 ani în fața noastră”, explică acesta.

”Românii trebuie să pornească de la premiza că ești pacient toată viața”, transmite sursa citată: ”Așa cum ai un abonament la internet sau la telefon, poate chiar la sală, este clar că și dinții tăi au nevoie de această îngrijire”.

Compania a învățat mai multe despre comportamentul românilor la stomatolog în urma unor studii pe care le-a comandat, date care modelează și planurile companiei în industrie.

Românii consideră că nu au probleme stomatologice. Realitatea este diferită

”Noi la Clinicile Dr. Leahu facem un studiu în fiecare an în care încercăm să aflăm cât de des merg românii la stomatolog și care sunt motivele pentru care nu fac acest lucru. Așa am aflat că principala cauză nu este frica de medic și nici lipsa banilor, ci încrederea că nu au probleme stomatologice. Realitatea este diferită”, explică Ionuț Leahu.

Potrivit medicului, educația te ajută să îți dai seama cine ești, ce plusuri și ce minusuri ai la dinți, ”este foarte complicat să te învățăm pe tine să te diagnostichezi singur, însă mergem cu acest mesaj: ”Acceptă că la dinții ești pacient toată viața.” Odată ce ai acceptat acest lucru nu mai ești surprins de problemele medicale care pot apărea de la o zi la alta.

În România nu sunt mulți medici stomatologi, ci nivelul de accesare este mic

Potrivit lui Ionuț Leahu, în România, ”dacă am trage linie și ne-am apuca să tratăm pe toată lumea care are probleme medicale stomatologice ar trebui să lucrăm timp de 15-20 de ani, 24 de ore din 24.”

Acesta spune că există o impresie general greșită în România că sunt mulți medici stomatologi. În realitate nu sunt mulți, doar că nivelul de accesare este foarte mic, undeva în jur de 25% din populație, în situația în care nevoia e de 100% – toată lumea are nevoie la medicul stomatolog. 

Oamenii trebuie să învețe că vizita la stomatolog poate face parte din programul anual de prevenție. ”Putem să mergem la stomatolog doar ca sa auzim ca suntem perfecți”, explică acesta.

DentalVerse, platforma care digitalizează relaţia medicului dentist cu pacientul

Aplicația DentalVerse a pornit din zona de educație. Ideea este că dacă tot ești pacient toată viața și toată lumea are telefoane, hai să avem în telefon toată viața noastră stomatologică, explică dr. Leahu.

În primul rând, pacienții au acces la informații și pot în orice moment să întrebe mai multe cu ajutorul lui Catrinel, asistentul virtual aflat la îndemâna oricui. Un alt beneficiu este accesul la o a doua opinie, atât de necesar în lumea stomatologiei.

În pandemie, toată lumea a început să aprecieze cât de important este să dăm ușor acces și informații medicale la distanță pacienților. Aplicația DentalVerse asta face în mod special, îți dă acces la educație, la o a doua opinie medicală cu interpretarea medicală pe care o ai în aplicație și, de asemenea, poți alege să fii pacientul clinicii și să te programezi la o consultație.

”În plus, beneficiezi și de un preț special la consultații pentru că noi nu mai consumăm anumite resurse, tocmai de aceea împărțim cu tine acel beneficiu de scădere de cost”, mai spune CEO-ul Clinicile Dr. Leahu. ”Ne mișcăm și în zona de abonamente unde poți să îți plătești prin aplicație direct atât consultația inițială cât și abonamentul ales”, a completat acesta.

La o săptămână de la lansare aplicația avea 200 de descărcări, iar obiectivul este să se ajungă la 10.000 descărcări până la finalul anului.

Într-o etapă ulterioară de dezvoltare, aplicația va oferi posibilitatea de a adăuga un membru al familiei în profilul curent, accesul la istoricul medical, crearea planului de tratament pe o perioadă îndelungată, cu generare automată de programări.

Pe termen lung, aplicația va include funcționalități de tipul analizei, prin inteligență artificială, a radiografiilor, portofelului electronic, cu posibilitatea de stocare a fondurilor în aplicație, plată în avans sau monedă virtuală, conversației în limbaj natural cu un asistent AI, identificării automate la vizita fizică.

Ca și planuri de dezvoltare, Rețeaua de Clinici Dr. Leahu țintește să atragă alte clinici în grup.

”Știm să deschidem clinici și avem echipe specializate și pe zona de amenajări, avem relații și cu furnizorii și cu finanțatorii, noi putem să deschidem de la zero clinici dar trebuie să optimizăm resursele care sunt limitate și e mult mai eficient să mergem într-un oraș unde deja există o clinică. E mult mai simplu să mergem alături de medicul respectiv și el să aibă acces instant la tot ceea ce dezvoltăm noi”, explică antreprenorul.

Ca și cerințe, medicul respectiv trebuie să aibă dorință de muncă și să înțeleagă că meseria asta înseamnă să te pui în slujba pacientului. ”Dacă ai această optică este ușor de discutat”, precizează Ionuț Leahu.

”Ne dorim să unificăm stomatologia românească pe zona de educație”

Momentan, compania se uită către orașe cu facultăți de stomatologie, de exemplu Târgu Mureș sau Arad, pentru că scopul final este ”să unim stomatologia în România.”

”Dacă suntem prezenți în toate orașele cu facultăți putem să avem acest schimb de idei și să omogenizam și la nivel de educație pe care o primesc acei medici. Ne dorim să unificăm stomatologia românească pe zona de educație.”, a completat Ionuț Leahu.

”Și pe București ne uităm poate sunt clinici care vor să se alăture rețelei, noi avem această deschidere”, conchide aceasta.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati