Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor informează că marți a fost publicat în Monitorul Oficial ordonanța MAI privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberării autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor.
Modificările aduse actului normativ fac parte dintr-o serie de intervenţii necesare în vederea debirocratizării serviciilor publice pe măsura creşterii gradului de digitalizare în România.
Simplificarea procedurii de înmatriculare constă în:
– Posibilitatea înmatriculării unui vehicul nou de către operatorul economic care are ca obiect de activitate vânzarea vehiculelor noi, în numele cumpărătorului în baza unui contract de mandat încheiat între aceştia.
– Eliminarea unor documente pentru următoarele operaţiuni: duplicat al certificatului de înmatriculare (cartea de identitate a vehiculului), înmatriculare/transcriere (fisa de inmatriculare).
– Crearea premiselor pentru furnizarea serviciilor online la operaţiunile: eliberare duplicat certificat de inmatriculare, radiere din oficiu, păstrare combinaţie număr de înmatriculare.
– Procedurarea unor activităţi care nu erau prevăzute în varianta anterioară a acestui ordin (duplicat placa cu număr de înmatriculare, păstrare combinaţie număr de înmatriculare).
– Instituirea verificării conformităţii plăcilor cu număr de înmatriculare pentru care deţinătorul şi-a exprimat opţiunea de păstrare, cu standardele în vigoare şi calitatea acestora.
– Stabilirea unei perioade determinate în care poate fi solicitată atribuirea unei combinaţii păstrate a numărului de înmatriculare (1 an), precum şi posibilitatea prelungirii acestei perioade.
– Extinderea sferei solicitanţilor care pot beneficia de autorizaţii de circulaţie pentru probe.
– Clarificarea situaţiei categoriilor de vehicule supuse înregistrării la nivelul primarului localităţii prin armonizarea cu prevederile actului normativ de rang superior.
– Stabilirea unui flux de autorizare provizorie limitată la 5 zile, pentru vehiculele care nu prezintă documente de înmatriculare anterioare – în original, perioadă ce poate fi prelungită până la 90 de zile numai cu obţinerea unei certificări a identităţii de la autoritatea competentă (RAR).
Recomandăm solicitanţilor serviciilor publice să consulte listele documentelor necesare pe operaţiuni de înmatriculare, transcriere, radiere, autorizare provizorie, eliberare duplicat, etc., publicate pe site-ul www.drpciv.ro, înainte de prezentarea la sediile acestora în vederea depunerii documentelor.