Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) a primit răspunsul la solicitarea Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) cu privire la condițiile umilitoare pentru pasageri din incinta Aeroportului Internațional Henri Coandă.
FACIAS a solicitat CNAB să comunice ce măsuri concrete are în vedere pentru ameliorarea acestei situații unice în Uniunea Europeană. CNAB a răspuns detaliat și a explicat că în perioada următoare se va reface instalația de climatizare, cea de detecție la incendiu, precum și instalația de iluminat. De asemenea, compania a explicat că va investi masiv în construcția unui nou terminal, noi căi de rulare pentru aeronave, parcări auto noi și alte facilități.
CNAB a promis că va monitoriza mai bine modul în care personalul plătit să facă mentenanța în aeroport și cu respectă contractele. De asemenea CNAB a transmis FACIAS că are un sistem integrat de preluare a nemulțumirilor călătorilor și de rezolvare a acestora.
Răspunsul CNAB vine ca urmare a unei solicitări din partea FACIAS care a verificat recent condițiile din aeroport și a contatat că nu se respectă nici cele mai scăzute standarde în ceea ce privește climatizarea dar și referitoare la igienă.
FACIAS va monitoriza aceste aspecte în continuare și va acționa în instanta CNAB perntru obligarea acesteia la asigurarea standardelor de curățenie și condiții adecvate pasagerilor în cazul în care acestea nu sunt rezolvate în cel mai scurt timp