Festivalul Spotlight: Peste 20 de instalații artistice, în perioada 10 – 12 octombrie

Peste 20 de instalații artistice din România și alte țări europene vor putea fi admirate, în perioada 10 – 12 octombrie, în cadrul celei de-a noua ediții a Festivalului Spotlight.

Tema acestei ediții – ‘Simbioză’ – propune o schimbare de perspectivă: ‘de la competiție la colaborare, de la rezultate imediate la procese vii’, a informat, vineri, Primăria Capitalei. Curator va fi scenograful Adrian Damian.

 

Traseul de anul acesta se extinde de pe Calea Victoriei în zonele adiacente, la ARCUB – Hanul Gabroveni și în locațiile partenerilor – Mega Mall și Promenada Mall. Programul va începe, în fiecare zi de festival, la ora 19:00 și se va încheia la ora 23:00.

‘Peste 20 de instalații artistice din România și din Europa vor transforma spațiul urban al Capitalei într-un laborator interactiv al artei luminii. Noutățile ediției: parteneriat cu Lille Video Mapping Festival, conferințe și paneluri cu invitați internaționali, lansarea unei baze de date dedicate artiștilor români din domeniul artei luminii și new media’, a transmis PMB.

Spotlight, primul și cel mai amplu festival al luminii din Capitală, reunește anual peste 300.000 de participanți.

‘Ne dorim ca Bucureștiul să fie un oraș care inspiră și care surprinde, iar prin proiecte precum Spotlight demonstrăm că spațiile noastre urbane pot căpăta noi sensuri și noi povești. Îi invit pe bucureșteni și vizitatori să se bucure, între 10 și 12 octombrie, de Capitala Luminii’, a transmis primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu.

Spotlight se desfășoară în parteneriat cu Lille Video Mapping Festival, consolidând schimburile culturale dintre artiștii români și francezi. Totodată, festivalul include, în premieră, conferințe și paneluri cu invitați internaționali, reprezentanți ai celor mai importante festivaluri de profil din Europa, care vor fi avea loc la Hanul Gabroveni.

În primăvara acestui an, ARCUB a lansat o bază de date a artiștilor români din domeniul artei luminii și al noilor media, cu scopul de a promova creațiile lor la nivel național și internațional.

Începând cu ediția a noua, Spotlight are și o nouă identitate vizuală, care va fi folosită pe toate mediile de comunicare.

‘Campania de comunicare pentru Spotlight #9 poartă mesajul ‘Când arta se aprinde, orașul te surprinde’. Campania vorbește despre adevăratul potențial al orașului, care prinde formă prin creativitatea artiștilor și prin întâlnirea publicului cu arta luminii. Două realități coexistă și dau naștere unei a treia: ORAȘUL CARE TE SURPRINDE – un spațiu în care imaginația colectivă transformă Bucureștiul într-un organism viu, dinamic și spectaculos’, se arată în comunicat.

Mai multe informații despre programul festivalului și instalațiile participante vor fi disponibile pe arcub.ro și spotlightfestival.ro.

 

Sursa: AGERPRES

Proiectul jurnalistic newsbucuresti.ro este un proiect susținut de AGI
- o asociație neguvernamentală, apolitică și non-profit.
Depinde și de tine să susții o presă independentă.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati