Primarul General, Gabriela Firea spune că, în București, Serviciul de salubritate este delegat de 19 ani la sectoare și este „o consecință logică să aibă și contractele cu depozitele de deșeuri”.
Primăria Capitalei respinge ferm acuzațiile privind lipsa de preocupare față de situația deșeurilor din Capitală. Facem precizarea că, în privința depozitării deșeurilor din București, Primăria Capitalei are încheiate doua contracte, cu două depozite de deșeuri care au aviz de mediu valabil până în anul 2028: la Chiajna (operator Iridex) și la Vidra (operator Eco-Sud).
În acest context, primăria spune cănu se susține afirmația potrivit căreia Primăria Capitalei nu ar acționa la timp, având în vedere că avizele respective, emise de Ministerul Mediului, expiră peste 8 ani.
Întrucât atribuțiile de salubrizare se derulează de mulți ani la nivelul primăriilor de sector, Primăria Capitalei le transferă și componenta de contractare a depozitelor de deșeuri.
“În București, serviciul de salubritate este delegat inca din anul 2001 catre primariile de sector, adica de 19 ani. Acolo sunt și toate contractele cu operatorii de salubritate, așadar era o consecință logică să aibă și contractele cu depozitele de deșeuri. Nu avea rost să le impună Primăria Capitalei unde să ducă gunoiul. Vor avea posibilitatea să-l depoziteze unde cred că este mai sigur din punctul de vedere al factorilor de mediu. Am prelungit actul adițional pentru depozitul de la Chiajna cu doar o lună, până pe 21 aprilie, ca să aibă timp sectoarele să încheie contracte unde doresc”, a spus Firea.
Firea a semnalat cu mai mult timp în urmă situația Capitalei la capitolul deșeuri și a solicitat de la Ministerul Mediului, în luna februarie, emiterea unui punct de vedere oficial cu privire la statutul depozitului de deșeuri Chiajna, tocmai pentru ca autoritățile bucureștene să aibă baza procedurală necesară în baza căreia să poată decide prelungirea sau nu a contractului cu acest depozit.
Astfel, depozitul de deșeuri Iridex are aviz de mediu valabil încă opt ani de zile de acum înainte, iar municipalitatea nu poate interveni în modificarea acestui fapt – întrucât nu are pârghii legale în acest sens. Primarul General sau Consiliul General nu au atribuții în a închide sau a deschide un depozit de deșeuri.
„Mai mult, facem mențiunea că actuala administrația s-a ocupat din timp de situația deșeurilor din București. În prezent, la nivelul Capitalei, este aprobat, încă de anul trecut, Master planul pentru gestionarea integrată a deșeurilor. În baza acestuia, Primăria Capitalei derulează operațiunile necesare pentru înființarea unei instalații de tratare a deșeurilor municipale cu valorificare energetică. Investiția face parte din cele prioritare prevăzute în planul menționat”, mai transmite PMB.