Firea: Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, finalizată. De sâmbătă se va putea circula pe pasaj

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, anunță finalizarea celui mai mare proiect de infrastructură rutieră din București. Sâmbătă se va deschide circulația pe toată zona Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu.

”Avem, așadar, un pasaj nou de 2 km și jumătate, 2 poduri peste Dâmbovița, supralargire la 3 benzi pe sens. Legătură între cartierele Titan (sectorul 3) și Berceni (sectorul 4) din Capitală”, a scris edilul Capitalei.

În aceste zile au loc ultimele teste dinamice ale podului peste râul Dâmbovița, folosind camioane de mare tonaj.

”Acest obiectiv de investiții se numără printre proiectele de infrastructură pe care le-am găsit, în 2016, complet blocate! Sâmbătă, 11 iulie, acesta va fi deschis traficului rutier!”, ține să precizeze Firea.

Primarul Bucureștiului spune că lucrările au început în urmă cu zece ani, dar primele intenții legate de acest proiect datează de acum 13 ani.

”Finalizăm toate marile proiecte pe care le-am preluat în 2016, când pentru acest obiectiv de investiții nu erau făcute exproprierile necesare, iar studiul de fezabilitate era prost întocmit și nu ținea cont de toate condițiile din teren. Nu s-au luat în calcul nici măcar liniile de înaltă tensiune din zonă”, a completat Firea.

Aceasta spune că a dispus relocarea tuturor rețelelor, finalizarea exproprierilor, întocmirea unui studiu de coexistență între Enel și Transelectrica și încheierea unui contract de proiectare și execuție prin care să se înalțe liniile de tensiune.

”De asemenea, având în vedere că din proiectul tehnic lipseau semaforizarea și iluminatul public am contractat și finalizat aceste lucrări. Prin deschiderea traficului pe acest pasaj mai facem un pas în ce ne-am propus: să unim Nordul cu Sudul Capitalei”, spune primarul general.

Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a presupus lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmbovița și a două poduri la nivelul solului peste râu. Proiectul are o lungime totală de 2,4 kilometri, numai podul de 141 de metri fiind cel mai lung existent peste râul Dâmbovița.

Lucrările la prima etapă au fost realizate de asocierea Delta ACM – Eurovia – Search și au costat aproape 20 de milioane de euro.

Se lucrează la a doua etapă a proiectului

Pentru a fi complet, acest proiect are nevoie și de etapa a doua care înseamnă lărgirea la trei benzi pe sens a străzii Iuliu Hațeganu, între pasaj și Calea Vitan, a declarat consilierul crimarului General, Marius Coaje.

Acesta spune că a fost întocmit studiul de fezabilitate, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici și s-a stabilit culoarul de exproprieri. ”Avem proiectul tehnic și așteptăm predarea unui teren de la Ministerul Apărării Naționale”, arată sursa citată.

Nouă arteră va avea o lungime de 1,3 kilometri, 6 benzi și 3 stații de autobuz. Lucrările se estimează că vor costă aproape 15 milioane de euro.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati