Formularul de Localizare, necesar la intrarea în România, va putea fi completat online de duminică

Formularul digital de intrare în România, așa-numitul PLF, va putea fi completat online începând de duminică, 19 decembrie, în cel mult 24 de ore de la sosirea în țară, de către orice persoană, indiferent de mijlocul de transport cu care călătorește. Documentul devine obligatoriu de luni, 20 decembrie.

Cătălin Chirca, purtător de cuvânt al STS: „Formularul digital de intrare în România va putea fi completat doar electronic din aplicația plf.gov.ro dezvoltată de STS pe baza cerințelor operaționale stabilite de autoritățile medicale.

Aplicația plf.gov.ro va deveni operațională începând de mâine, 19 decembrie, astfel încât cei care vor intra în țară în data de 20 decembrie să aibă timpul necesar să completeze formularul.

În acest moment, colegii mei realizează ultimele testări de securitate și de performanță iar începând de mâine de pe orice telefon, tabletă sau calculator cu conexiune la internet va putea fi accesată această aplicație.

Formularul cuprinde câmpuri obligatorii cu privire la identitatea persoanei, mijlocul de transport cu care intră în țară, istoricul de călătorie din ultimele 14 zile, adresa de destinație și, dacă este cazul, datele minorilor care îi însoțesc.

Formularul digital este un instrument foarte util, simplu de utilizat de toate persoanele, însă în spate are o serie de interconectări complexe cu sistemul informatic al Poliției de Frontieră, cu aplicația Corona Forms, care realizează managementul persoanelor infectate dar și cu evidența persoanelor. Din acest motiv le recomandăm oamenilor și le reamintim să completeze toate câmpurile într-un mod cât mai corect, pentru că aplicația face validări cu bazele de date ale statului și va semnala orice greșeală.

Practic, înainte de a sosi în țară, cu câteva ore sau chiar câteva minute, se accesează aplicația plf.gov.ro și se introduce o adresă de email. Mai departe accesăm adresa de email, deschidem mesajul și intrăm în linkul de accesare. Se completează similar cu aplicația de certificat digital și va putea fi folosită foarte ușor de orice persoană. Introducem toate câmpurile obligatorii iar ulterior salvăm documentul. Odată salvat, acesta nu mai poate fi editat. Dacă doriți să actualizăm datele, va trebui să completăm un nou formular.

Instrumentul digital pe care l-am dezvoltat pentru Ministerul Sănătății și autoritățile medicale vine în sprijinul acestora pentru realizarea anchetelor epidemiologice”.

 

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati