Joi, 24 aprilie 2025, la ora 9:00, în Sectorul 2 au fost preluate primele cereri pentru cărțile de identitate electronice, adresate cetățenilor români cu vârsta de peste 14 ani și domiciliul în sector.
Activitatea se desfășoară în prezent prin intermediul a patru ghișee, iar într-o oră, un singur ghișeu a înregistrat opt solicitări.
- Începând de luni, 28 aprilie, programările se vor realiza exclusiv online prin accesarea portalului HUB Servicii MAI https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/
Solicitarea unei cărți electronice de identitate este posibilă indiferent de valabilitatea actualului act, iar documentele necesare se depun la Serviciul Evidență Persoane din incinta Mall Veranda, str. Ziduri Moși nr. 23.
Autoritățile estimează că primele acte vor fi livrate către cetățeni începând cu 12 mai 2025, cu un termen mediu de procesare de 10 zile, perioadă ce ar putea fi redusă în următoarele etape ale proiectului.
Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani și are ca beneficii:
elemente avansate de securitate, care asigură protecția împotriva furtului de
identitate;
dimensiune standardizată;
posibilitatea utilizării ca document de călătorie;
acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura
electronică.