Viceprim-ministrul Dan Barna și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, au participat, vineri dimineață, la inaugurarea Pistei 2 a Aeroportului Otopeni, context în care au reamintit faptul că investițiile sunt o prioritate pentru actuala coaliție de guvernare și au vorbit despre sumele record prevăzute în bugetul pentru Transporturi.
Pe 19 februarie 2021, la Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost redeschisă traficului aerian pista nr. 2, ca urmare a finalizării și recepționării lucrărilor la obiectivul de investiții ”Modernizare a pistei 08L-26R și resistematizarea zonei de siguranță aferente (inclusiv la căile de rulare N, W, V, O)”.
Prin finalizarea acestor lucrări de reparații capitale și modernizare, capacitatea portantă PCN s-a ridicat de la 80 la 93 /R/D/W/T, iar capacitatea de procesare zboruri pentru această pistă a crescut cu 20%.
Lucrările de modernizare au vizat, printre altele, schimbarea dalelor de beton de pe suprafaţa de rulare, refacerea terasamentului și modernizarea 100% a sistemului de balizaj. În timpul lucrărilor au fost turnate peste 90.000 de tone de mixturi bituminoase și au fost refăcute 7.800 mc de dale de beton.
Cât a costat construcția pistei
Lucrările de consultanță și de execuție, în valoare cumulată de aproximativ 127 milioane de lei, au fost efectuate de către S.C. PORR Construct SRL (antreprenor general) și de către SC CONSITRANS SRL (consultant), în baza unor contracte atribuite prin licitație publică. Lucrările de modernizare au fost finalizate în 5 luni de la începerea acestora și au o garanție de 73 de luni.
Precizăm că pista are o lungime de 3,5 km, lățimea de 60m, din care 45 m reprezintă suprafață portantă și acostamente de 7,5 m. A fost construită în 1987 și a beneficiat de o reparație capitală în 1997, până la actuala modernizare fiind derulate numai lucrări de mentenanță.
Dan Barna și Cătălin Drulă, la deschiderea Pistei 2 a Aeroportului Otopeni: „Bugetul prevede investiții fără precedent în ceea ce privește componenta de infrastructură”
Bugetul prevede investiții fără precedent în ceea ce privește componenta de infrastructură, de 14 miliarde de lei, un buget din care sunt prevăzute fonduri europene de opt miliarde de lei pentru investiții pe infrastructură rutieră, CFR și în zona aceasta aeroportuară.
Ne propunem ca fiecare proiect început să ajungă la un rezultat, este miza și acestui program național de Redresare și Reziliență, care e gândit total diferit față de fondurile europene, pentru că acolo vom primi bani doar dacă atingem rezultate și finalizăm proiectele”, a declarat Dan Barna.
La rândul său, Cătălin Drulă a vorbit despre importanța inaugurării acestei piste pentru perspectiva de dezvoltare a Aeroportului Otopeni, dar și despre măsurile de reformă necesare la nivel companiei: „Inaugurăm în sfârșit această pistă la standardul pe care ni l-am dorit atâția ani. Astea sunt lucrurile bune de care ne bucurăm astăzi, dar haideți să vorbim și despre câte sunt de făcut în acest aeroport și să fim sinceri cu noi: lucrurile nu sunt acolo unde ar trebui să fie. Există un potențial enorm al acestui aeroport care nu a fost atins.
Pentru mine, de la preluarea mandatului, a fost o prioritate să lucrăm în această direcție: am făcut o schimbare de management. Cred că am văzut cu toții cum arătau acele zone din aeroport, știm problemele care sunt cu parcările, cu planurile înghețate de dezvoltare și tocmai de aceea am făcut ceva care cred că este poate fără precedent – avem un consiliu de administrație format în întregime din profesioniști, oameni cu experiență în domeniul bancar, aviație, audit, transport aerian care lucrează împreună cu noul director general și au ca mandat să dezvolte acest aeroport.
Aeroportul Otopeni are un plan strategic de dezvoltare care va fi revizuit și adus la zi. Avem reparații capitale de făcut la Pista 1, avem de făcut modernizarea sistemului de parcări, renovarea Terminalului 1. Pentru această coaliție de guvernare, investițiile sunt o prioritate”, a declarat acesta.