FOTO Tinerii și companiile și-au aliniat așteptările la dezbaterea “Generația viitoare: inserția tinerilor pe piața muncii”, organizată de Universitatea Romano-Americana. Care sunt nevoile studenților

Generația viitoare: inserția tinerilor pe piața muncii, dezbaterea organizată de
Universitatea Româno-Americană, unde tinerii și companiile și-au aliniat așteptările.

  • Expunerea studenților încă din timpul facultății la mediul de afaceri este esențială pentru alinierea așteptărilor acestora cu cele ale angajatorilor. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale dezbaterii Generația viitoare: inserția tinerilor pe piața muncii, organizată, astăzi, de Universitatea Româno-Americană cu prilejul RAU Job Fair.

„Universitatea Româno-Americană este singura instituție privată de învățământ superior inclusă în topul celor mai bune 25 de universități din țară, realizat de către Ministerul Educației și ARACIS, cu sprijinul Băncii Mondiale.

Printre criteriile de evaluare s-au aflat rata de angajare a absolvenților, câștigurile salariale medii ale acestora și stagiile de practică susținute de instituție. Este astfel susținut faptul că, din perspectiva pregătirii tinerilor pentru cariere de succes, avem metode recunoscute de instituții reputate pentru eficiența lor la nivel global”, a declarat Prof. Univ. Dr. Habil. Costel Negricea, rectorul Universității Româno-Americane.

La dezbaterea interactivă au participat reprezentanții Universității Româno-Americane, reprezentanți HR ai unor companii de top din România, precum PwC, ACCOR, Capgemini, Poșta Română, absolvenți ai universității și studenți. Discuția a urmărit subiecte precum ce își doresc studenții, ce caută companiile și cum se poziționează universitatea, în relația cu piața muncii. Participanții au explorat modul în care universitatea poate ajuta la ridicarea barierei dintre statutul de student și cel de angajat și au fost identificate principalele provocări cu care se confruntă profesioniștii din resurse umane în ceea ce privește angajarea tinerilor.

Școala, încă din ciclurile gimnaziale, să îi sprijine mai mult în ghidarea carierei

Astfel, studenții au nevoie de o perioadă de practică mai mare, care este vitală pentru dezvoltarea lor, aceasta fiind un câștig de ambele părți, studenți și angajatori. De asemenea, ei își doresc ca școala, încă din ciclurile gimnaziale, să îi sprijine mai mult în ghidarea carierei și profesorii să fie mai implicați în educația lor, astfel încât alegerea unei facultăți și a unui parcurs profesional să fie un proces ușor și eficient pentru viitorul lor. Faptul că pe rețelele sociale sunt prezente modele care promovează câștigurile facile reprezintă un impediment în dezvoltarea tinerilor, acesta fiind un puternic factor care îi demotivează în carieră și în ceea ce înseamnă valoarea educației.

Profesioniștii din resurse umane au afirmat că tehnologia va pune presiune pe piața muncii, iar sistemul de educație trebuie să țină pasul cu evoluția tehnologică, să formeze oameni, care să își urmeze pasiunea, nu doar beneficiile materiale.

De asemenea, ei au menționat că liderii din ziua de azi sunt cei care pot să împărtășească din cunoștintele lor, să dea feedback și să primească feedback,  să aibă abilități de soft skills.

Împărtășind din practicile lor care au rezultate, reprezentanții Universității Româno-Americane au arătat că programele de studiu ale instituției, atât cele cu predare în limba română, cât și cele în limba engleză, sunt permanent actualizate, pentru a corespunde cerințelor pieței muncii. Competențele practice ale studenților sunt antrenate prin participarea acestora la internship-uri în țară și străinătate, alături de expunerea în prezentări susținute de invitați de renume în plan național și internațional. Activitățile extra-curriculare care includ, printre altele,  evenimente, conferințe, workshop-uri susținute de reprezentați din mediul de business pentru studenți, și colaborările cu alte companii sau instituții asigură dezvoltarea a ceea ce corporațiile numesc soft-skills. Perspectiva corpului profesoral, cea de a le oferi cursanților mentorat constant, este una foarte apreciată de studenți și reprezintă un alt atu al Universității Româno-Americane.

„Piața muncii este tot mai dinamică, iar instituțiile responsabile cu pregătirea tinerilor pentru un viitor sigur, care să le aducă satisfacții financiare și profesionale, trebuie să fie în permanență conectate la aceasta, pentru a include în programa lor și modalități de dezvoltare a abilităților apreciate de către angajatori, atât în prezent, cât și pe termen lung.

Deschiderea internațională pe care o are URA și conectarea la mediul de afaceri  ne asigură posibilitatea de a crea în fiecare an, complementar curriculumului, foarte multe activități extracurriculare care privesc nu doar în prezent, ci și în viitor, astfel încât absolvenții noștri să intre în pepiniera de talente căutate de organizații”, a adăugat Lucian Botea, Prorector pentru parteneriate cu mediul socio-economic şi digitalizare în cadrul Universităţii Româno-Americane.

Poșta Română lansează un program de practică și internship

În ceea ce privește resursa umană, reprezentanții Poștei Române prezenți la dezbatere au adăugat că Poșta se află, în acest moment, în plin schimb de generații și dorește să profite de această oportunitate, generată de media de vârstă de 50 de ani din companie, prin atragerea unor tineri cu viziune, care doresc să construiască proiecte sociale cu efecte pe termen lung.

“Poșta Română va lansa, în premieră, un program de practică și internship, pe care îl va demara până la data de 31.03.2023 prin intermediul platformelor de socializare, website și alte canale de comunicare ale Companiei.

Cei care vor alege să își deruleze stagiul de practică în cadrul Poștei Române trebuie să știe că implicarea lor se va concretiza în rezultate cu impact final semnificativ în rândul românilor”, a spus Ana Smărăndița Irina (foto), manager Strategy Management în cadrul Companiei Naționale Poșta Română.

În calitate de entitate cu acționariat de stat, Poșta Română a transmis importanța pe care o acordă rolului social deținut, mai ales prin deschiderea față de mediul academic, învățământul dual, dar și prin noile meserii adăugate în COR (operator platformă logistică, logistician responsabil comenzi și manager logistică și distribuție), în parteneriat cu ARILOG.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati