Câteva mii de persoane au apelat la Telefonul Copilului – 119, în prima săptămână de funcționare, a anunţat, marţi, ministrul Familiei, Gabriela Firea. Aceasta a completat că mulţi au sunat doar să vadă dacă funcţionează, însă au fost și apeluri cât se poate de reale cum ar fi cazul fetiței agresată de propria mamă la Constanța.
Ea a mai anunţat că a avut „o primă întâlnire de lucru la care au participat doamna Mădălina Turza, consilier de stat, doamna Doina Pârcălabu, secretar de stat în cadrul M.F.T.E.S. şi doamna Cătălina Surcel, directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului. Parteneriatul dintre Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Departamentul pentru Responsabilitate Socială şi Grupuri Vulnerabile din cadrul Guvernului României, şi Asociaţia Telefonul Copilului vine în sprijinul celor mici aflaţi în situaţii de risc”.
119 este că integrează toate numerele pe care le foloseau până acum direcţiile de asistenţă socială şi protecţia copilului
„Astfel, numărul 119 va prelua urgenţele prin echipe operative care se vor deplasa imediat la locul semnalat în apel, iar la numărul 116 111, al Asociaţiei Telefonul Copilului, vor fi disponibili în continuare specialişti pentru consiliere psihologică şi juridică.
Noutatea adusă de Telefonul Copilului – 119 este că integrează toate numerele pe care le foloseau până acum direcţiile de asistenţă socială şi protecţia copilului şi care nu mai puţin cunoscute de copii. Toate demersurile care vin în sprijinul copilului, mai ales pentru cel aflat în situaţie de risc, trebuie privite cu maximum de seriozitate şi inovate permanent
. Experienţa ne-a arătat că situaţiile de viaţă, petrecute în mod concret pe teren, nu corespund mereu cu cele gândite în birouri. Este foarte important ca fiecare dintre noi să acţionăm urgent dacă ştim situaţii care privesc copiii pentru a nu se repeta evenimente tragice care au afectat o ţară întreagă”, a conchis Firea.