Ghid de pandemie | Gabriela Firea anunţă că mii de bucureşteni au apelat la platforma medicală gratuită a Primăriei Capitalei

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că, în mai puţin de o lună de la lansare, platforma medicală gratuită pacient.assmb.ro a fost folosită de 2600 de persoane, iar 500 de persoane au apelat linia telefonică dedicată persoanelor de vârsta a treia. În perioada pandemiei, sute de medici din spitalele gestionate de Primăria Capitalei colaborează pe platforma medicală gratuită.

“Sănătatea bucureștenilor este, mai ales în această perioadă, prioritatea numărul 1 pentru Primaria Capitalei si, pentru aceasta, am lansat doua servicii care s-au dovedit extrem de utile: este vorba despre platforma medicala gratuita si serviciul de asistență medicală telefonică dedicat în special persoanelor de vârsta a treia”, a scris Gabriela Firea pe pagina de Facebook.

Aceste facilitați au fost extrem de căutate, în mai puțin de o lună de la lansare.

Pe platforma pacient.assmb.ro, unde colaborează aproape 500 de medici din peste 30 de specializări, angajați în spitalele Primăriei Capitalei, în mai puțin de o lună, s-au înscris, în total, 2.600 de persoane.

Aproape 2.200 de cazuri s-au rezolvat deja, iar restul de circa 400 sunt in curs de soluționare. Cele mai solicitate specializari in aceasta perioada au fost Pneumologia, Medicina internă, Psihiatria, Gastroenterologia și Dermatologia.

În ceea ce privește serviciul de asistență medicală telefonică, in nici două săptămâni de când funcționează, numărul celor care au sunat la Call Center 0374 887 887 a crescut permanent, ajungând la aproapeh 500 de apeluri.

Concret, serviciul de asistență medicală telefonică este destinat în special persoanelor de vârsta a treia, care nu au acces la tehnologie sau nu sunt familiarizate cu mediul online, așadar nu pot folosi platforma de consultații online pacient.assmb.ro.

Astfel, începând din data de 6 aprilie 2020, medici din cadrul cabinetelor medicale universitare oferă, prin intermediul acestui Call-Center, informații și îndrumări tuturor celor care au nevoie de ajutor și le facilitează apelanților folosirea platformei de evaluare medicală la distanță deservită de medici specialiști din 18 spitale aflate în subordinea Primăriei Capitalei.

Din cele aproximativ 500 de apeluri, aproape jumătate din cazuri au fost înscrise pe platforma de consiliere pacient.assmb.ro, iar restul situațiilor au fost rezolvate telefonic de medicii de la Call Center, fiind vorba în general despre concedii medicale sau rețete.

“Multumesc medicilor implicati in acest program care au dorit să se implice pentru a-i ajuta pe pacienți si a explicat ca se analizeaza posibilitatea ca si dupa incheierea starii de urgenta, aceasta interacțiune a pacientilor cu specialistii sa continue”, a scris edilul Capitalei pe Facebook.

Pe grupe de vârstă, circa 70% din cei care au apelat linia de Call-Center au vârste peste 70 de ani, fiind vorba de persoane vulnerabile și cu un grad de mobilitate mai redus, care în multe cazuri au și un nivel scăzut de cunoștințe în ceea ce privește utilizarea tehnologiei actuale (internet, computer, smartphone).

Cei tineri, aproximativ 30% dintre apelanți, au avut nevoie de eliberare de rețete din partea unui medic sau de concedii medicale.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati