Retailerul turc Trendyol, deținut în proporție de 76% de gigantul chinez Alibaba, a anunțat că deschide un depozit în apropiere de București, pentru care are nevoie de 250 de angajați.
Cu o suprafață de 50.000 mp, centrul logistic va genera până la 250 de locuri de muncă și va fi operațional din decembrie, cu obiectivul de a eficientiza livrările în țară și, ulterior, în regiune.
Situat în Ștefăneștii de Jos, județul Ilfov, depozitul va intra în faza de pregătire a stocurilor dedicate pieței din România încă de la finalul acestui an, urmând ca primele livrări către clienți să fie efectuate la începutul anului 2025. Potrivit estimărilor Trendyol, doar acest centru logistic va procesa peste 2,5 milioane de livrări până la finalul anul viitor.
„Pe măsură ce cererea pentru produsele listate pe Trendyol continuă să crească, atât în România, cât și în regiune, dezvoltarea unui hub logistic care să ne apropie de clienți a devenit o prioritate. Acest depozit ne va ajuta să operăm mai eficient și să le oferim clienților noștri acces mai rapid la produsele lor preferate. Centrul logistic din România face parte, totodată, din angajamentul nostru pe termen lung de a investi pe plan local și de a crea locuri de muncă”, declară Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
Operațiunile logistice vor fi deservite de GXO, cel mai mare furnizor global de logistică contractuală, în baza unui parteneriat inițial semnat pe 3 ani.
„Suntem încântați să extindem parteneriatul cu Trendyol și în România, pe lângă operațiunile din Polonia, și să valorificăm expertiza noastră în zona de fashion pentru a oferi o experiență de consum optimă când vine vorba de procesarea comenzilor e-commerce, distribuția omnichannel și logistica retururilor. Angajamentul nostru comun față de principiile ESG, în special în optimizarea proceselor de retur, va fi esențial și reprezintă o componentă cheie a parteneriatului nostru în plină dezvoltare”, declară Stefan van Hoof, Director General pentru Europa Centrală, GXO.
Trendyol a lansat aplicația în limba română în ianuarie 2024, aceasta înregistrând cea mai rapidă creștere de pe piețele din Europa Centrală și de Est (CEE).
Principalul acționar al platformei, cu circa 76% din participații, este gigantul chinez Alibaba, ceilalți acționari fiind japonezii de la SoftBank Group, General Atlantic, Qatar Investment Authority și fondul suveran al Abu Dhabi, ADQ.
În prima sa campania de Black Friday din România, Trendyol a vândut 1,64 milioane de articole. Compania a investit până acum în România peste 10 milioane de euro. Ținta sa este că atingă un volum comercial de 350 milioane dolari până la sfârșitul anului, 2 milioane de clienți activi și peste 4 milioane de comenzi în regiune.
sursa: Adevarul.ro