Grindeanu: Am dispus mai multe controale pe traseul proiectului Canalului navigabil Bucureşti-Dunăre. Au fost aplicate amenzi de peste 530.000 lei

Sorin Grindeanu a anunţat că a dispus o serie de controale pe traseul proiectului canalului navigabil Bucureşti-Dunăre, în urma sesizărilor cetăţenilor. Ministrul Transporturilor a adăugat că Garda de Mediu, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier şi Compania Naţională Apele Române a aplicat amenzi în valoare totală de 532.500 lei.

„Aviz firmelor dornice de câştiguri rapide pe seama comunităţilor mici şi a proiectelor cu importanţă strategică! În urma sesizărilor unor cetăţeni, am dispus mai multe controale pe traseul proiectului Canalului navigabil Bucureşti-Dunăre. Au fost date amenzi de peste jumătate de milion de lei şi au fost aplicate 21 de sancţiuni firmelor care exploatează balast în zonă”, a scris Sorin Grindeanu, luni pe Facebook.
  • El a explicat şi amenzile care au fost aplicate. Astfel, IGPR a constatat comiterea a 2 infracţiuni (evaziune fiscală şi nerespectarea legii mineritului).
Garda de Mediu a oprit activitatea a 3 firme care nu deţineau acord de mediu şi a dat amenzi cu o valoare de 167.500 lei, iar ISCTR a amendat mai multe firme care au depăşit greutatea maximă pentru transportul pe drumurile publice- 95.000 lei.
”Compania Naţională Apele Române a aplicat 8 sancţiuni de 270.000 lei”, a arătat Grindeanu.
Ministrul a mai spus că aceste controale au fost desfăşurate pe raza judeţelor Giurgiu, Ilfov şi Călăraşi, în baza unui protocol încheiat între Ministerul Transporturilor, Ministerul de Interne şi Ministerul Mediului.
  • „Deşi lucrările la Canalul Bucureşti-Dunăre (începute în 1986) au intrat în conservare în 1989, proiectul nu trebuie lăsat să se degradeze iremediabil. Statul român intenţionează să reia acest proiect care ar permite navelor fluviale să transporte mărfuri spre şi dinspre Bucureşti, ceea ce ar transforma Capitala României într-un important nod logistic naval. În prezent, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind continuarea lucrărilor pe Canalul Bucureşti-Dunăre are un câştigător. Procedura se află în faza soluţionării contestaţiilor iar anul viitor (2023) ar urma să fie semnat contractul”, a completat Grindeanu.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati