UMB, cel mai puternic constructor din România a intrat în ,,cursa” pentru prima inaugurare din 2023. A fost anunțat sau …,,lansat” oficial chiar de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu care a transmis că borna de 1000 de kilometri de Autostradă și Drum Expres în circulație ar putea fi depășită cu un segment al Lotului 2 de pe Autostrada A 0 Nord, nu cu Lotul Nurol de 14 kilometri de pe Autostrada Transilvania care are deja termen anunțat oficial : în jurul datei de 15 septembrie.
Poate fi o simplă coincidență ca prima inaugurare să revină, totuși unui constructor român sau o decizie previzibilă care rezultă din scurtarea lotului UMB prin renunțarea la descărcarea în DJ 200 Ștefănești ceea ce face ca doar 10-11 kilometri între DN 1 și A 3 să fie dați în trafic într-o primă fază.
,,Nușfalău -Suplacu de Barcău, este finalizat. Probabil că în 2-3 săptămâni se va da în trafic. E o concurență între acel lot și Autostrada A 0 București care vor fi primele finalizate pentru că, cu ocazia acelui lot se va atinge acel prag de 1000 de kilometri de autostradă și drum Expres. Încă nu e clar cine va termina primul” a spus Grindeanu, marți pe șantierul Centurii Zalău.
Ce se mai deschide până la sfârșitul anului:
Deschidere garantată în această toamnă pe Lotul 2 al Autostrăzii A 0 Sud, 11 kilometri între Bragadiru și Jilava, nu însă și pe lotul 1 Glina-Jilava. În funcție de mobilizare, vreme etc. UMB ar putea deschide 32 de kilometri de Drum Expres pe Lotul 3 Craiova-Pitești, iar Strabag 16 kilometri pe Autostrada Transilvania (Chețani-Câmpia Turzii) și 13 Drum Expres Oradea-A 3 Biharia. De asemenea, WeBuild trebuie să termine 10 kilometri varianta lungă Jijila la Podul Brăila