Impactul conflictului militar din Ucraina – probleme pentru industria metalurgică și cea a componentelor auto

0
218

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a declarat vineri că a discutat cu asociaţiile profesionale şi companiile din România pentru a afla care este impactul conflictului militar din Ucraina asupra acestora, iar în urma discuţiilor a fost evidenţiat impactul asupra industriei metalurgice şi a componentelor auto, transmite News.ro.

Spătaru a adăugat că, cu excepţia unei singure companii, nu poate fi vorba de intrarea angajaţilor în şomaj.

”Am creat un grup de lucru, la nivelul Ministerului Economiei, am chemat asociaţiile profesionale şi companiile pentru a vedea care este impactul acestui conflict care acoperă Ucraina, dar vorbim şi de Federaţia Rusă şi de Belarus. Toate aceste zone de conflict din care veneau o parte din materii prime şi componente”, a declarat, vineri seară, la Antena 3, Florin Spătaru, potrivit G4Media.

Ministrul Economiei a precizat că există un impact asupra industriei metalurgice şi a componentelor auto.

”Avem un impact pe industria metalurgică, e un regim de sancţiuni care a intrat în vigoare şi pe care România îl aplică, vorbim de componentele auto care de asemenea impactează. Companiile încearcă să găsească soluţii pentru a se aproviziona din alte zone, dar, de asemenea, ne-au solicitat o mai mare fluidizare în vămi, o mai mare fluidizare a fluxului de marfă pentru a putea veni cu aceste componente şi cu camioanele către locurile de producţie, lucru pe care l-am făcut, am transmis către ANAF şi către MAI adrese că vom aloca personal suplimentar către aceste vămi. De asemenea, au sesizat încă de acum câteva zile probleme care pot apărea în Portul Constanţa şi după cum aţi văzut, ieri, deja încep să apară”, a declarat Spătaru.

Întrebat cum pot fi ajutaţi transportatorii, Spătaru a explicat că, spre exemplu, poate fi redirecţionat traficul pe Dunăre.

”O măsură pe care putem să o luăm este redirecţionarea traficului pe Dunăre, către porturile de la Galaţi şi Brăila, asta ar însemna o etapă suplimentară pentru a veni cu nave cu pescaj care ar putea veni în acea zonă. Acest lucru înseamnă întârziere şi costuri suplimentare pe care le vom cuantifica şi le vom prezenta către Comisia Europeană pentru a găsi măsuri financiare prin care putem să prevenim astfel de lucru”, a declarat ministrul Economiei.

Întrebat, de asemeneam dacă sunt companii care vor să trimită oamenii în şomaj tehnic, după întârzierile la livrare, Spătaru a explicat că nu sunt probleme în acest sens.

”În acest moment cu excepţia TMK, care are o problemă cu plata salariilor, nu avem semnale că putem ajunge în situaţia de şomaj. Le-am comunicat companiilor să avem o comunicare dinamică astfel încât să putem interveni pentru că Ministerul Economiei şi Guvernul României este activ în grupul de lucru al UE pentru a culege date şi a veni cu măsuri compensatorii”, a declarat Florin Spătaru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.