Începând de luni, în instituţiile publice au acces doar persoanele vaccinate. Autorităţile din Capitală au fost nevoite să desemneze un angajat care să verifice certificatul verde la intrare sau să găsească soluţii pentru cei care nu s-au imunizat. Vezi mai jos ce soluții s-au găsit pentru bucureșteni.
În același timp, ANAF le reamintește contribuabililor că obligațiile fiscale pot fi îndeplinite utilizând mijloacele de comunicare la distanță. Astfel, declarațiile fiscale pot fi depuse prin intermediul serviciului Spaţiul Privat Virtual (SPV) sau prin www.e-guvernare.ro.
Pentru efectuarea plăţilor pot fi folosite servicii oferite de terţi: Internet banking sau www.ghiseul.ro
De menționat este faptul că Poşta Română anunţă că permite accesul tuturor clienţilor săi în oficiile poştale, fără a solicita Certificatul verde şi că le asigură clienţilor săi acces total la serviciul universal în toate subunităţile poştale, în condiţii de siguranţă.
În plus, nu vor trebui să prezinte certificatul verde persoanele care merg la centrele de vaccinare din mall-uri sau parcuri comerciale. Aceeaşi excepţie se aplică în cazul mall-urilor care au în incintă spaţii de servicii publice, administrative, cum sunt cele pentru paşapoarte.
News Bucuresti va actualiza această listă pe măsură ce instituțiile publice din Capitală oferă mai multe informații pe acest subiect.
Primăria Municipiului București
Primăria Sectorului 2
În urma Hotărârii de Guvern privind prelungirea stării de alertă și aplicarea unor măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei, Primăria Sectorului 2 a pus în aplicare cerințele legale impuse instituțiilor publice locale.
Accesul persoanelor în interior este permis doar:
- Celor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare
- Celor care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore
- Celor care prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore
- Celor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară infectării cu virusul SARS-CoV2
Atestarea vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV2 se realizează prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID. Este scanat codul QR de pe certificatul digital pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității acestuia, fără a se reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat.
Persoanele care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-Cov 2 au acces la servicii publice prin poștă, curierat și în mediul online.
De altfel, primăria face apel la cetățeni să se protejeze folosind facilitățile online pentru arezolva problemele.
”Cu această ocazie, vă reamintim că :
- Pe site-ul Primăriei găsiți cereri tip și formulare editabile, pe care le puteți completa și transmite online.
- Puteți transmite documente online sau puteți cere lămuriri la adresa de e-mail: infopublice@ps2.ro
- Avem o platformă dedicată de depunere online – https://formulare-online.ps2.ro/
- Direcția Venituri Buget Local are propria aplicație pentru servicii fiscale digitale: https://www.impozitelocale2.ro/Plata2/auth/login ”, mai spune sursa citată.
Primăria Sectorului 3
Primăria Sectorului 3 anunţă faptul că începând de luni, 25 octombrie 2021, accesul în instituţiile publice va fi permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, a testării negative sau a trecerii prin boală în ultimele 180 de zile.
- Sistemul informatic de gestionare a parcărilor de reședință (https://parcari3.ro:8443/parcari) – GIS – platforma modernă pe care o avem la dispoziție pentru a solicita locuri de parcare, pentru a face actualizări sau diferite modificări/sesizări. Aici avem tutorialul video despre cum folosim platforma GIS: https://www.youtube.com/watch?v=funwGWL_r0o
- Sistemul de programări online pentru depunerea actelor necesare eliberării cărții de identitate (http://programari-ci.primarie3.ro:8601/), în care completăm câmpurile cu datele solicitate și ne alegem data, centrul și ora (dintre cele disponibile) când vrem să ne prezentăm pentru depunerea actelor necesarii eliberării CI.
- Serviciile ONLINE pe care le avem la dispoziție pentru Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale, accesând site-ul www.ditl3.ro din care selectăm secțiunea 𝑪𝑬𝑹𝑬𝑹𝑰 𝑺̦𝑰 𝑫𝑬𝑪𝑳𝑨𝑹𝑨𝑻̦𝑰𝑰 𝑶𝑵𝑳𝑰𝑵𝑬. (https://www.conectx.net/) De aici, putem face toate operațiunile pentru depunerea și obținerea documentelor, 𝑪𝑼 𝑫𝑶𝑨𝑹 𝑪𝑨̂𝑻𝑬𝑽𝑨 𝑪𝑳𝑰𝑪𝑲-𝑼𝑹𝑰.
- Site-ul www.salubritate3.ro prin care putem încheia contracte ONLINE de prestare a serviciului de salubrizare, dacă nu le avem deja.(https://salubritate3.ro/informatii-contracte/) #Comunitate #EchipaPS3
Primăria Sectorului 6
În conformitate cu hotărârea CMBSU numarul 77 din 24.10.2021 accesul în incinta Primăriei Sectorului 6, a Biroului Unic al Sectorului 6 și instituțiilor subordonate se realizează doar în baza certificatului COVID valabil care va dovedi:
- Vaccinarea cu schema completă de tratament indeplinită cu cel puțin 10 zile în urmă
- Trecerea prin boală in perioada cuprinsă între a 15a zi și a 180a zi anterior accesului
- Test COVID negativ RT-PCR, nu mai vechi de 72 de ore sau antigen, nu mai vechi de 48 de ore.
Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București
”Începând cu data de 25 octombrie, accesul vizitatorilor/persoanelor în incintele instituțiilor publice centrale și locale, este permis ❗️doar celor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS- CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare,❗️persoanelor care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 ore sau❗️rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se afllă în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2,” potrivit unei postări pe pagina de Facebook.
Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București pune la dispoziția tuturor beneficiarilor servicii online care pot fi accesate pentru depunerea actelor necesare, după cum urmează:
👉- pentru Voucher Materna, la adresa de e-mail voucher.materna@dgas.ro
👉- pentru nou născuți și Ajutorul social comunitar pentru familia monoparentală, la adresa de e-mail nounascutisimonoparentale@dgas.ro
👉- pentru stimulentul pentru integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap, la adresa de e-mail adulticuhandicap@dgas.ro (pentru completări) sau pe https://online.dgas.ro/, pentru depunerea dosarelor
👉- pentru stimulentul pentru copii cu handicap, la adresa de e-mail copiicuhandicap@dgas.ro
👉- pentru Sprijinul Financiar pentru Prevenirea Abandonului Școlar în Municipiul București, la, la adresa de e-mail rechizite.scolare@dgas.ro (pentru completări). Dosarele se depun doar prin poștă, la adresa: Str Constantin Mille, nr. 10, sector 1.
De asemenea, ne puteți contacta la numărul de telefon 021.314.23.15, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00
Societății de Transport București – STB SA
Începând cu data de 25.10.2021, accesul persoanelor, cu excepția angajaților, în sediile Societății de Transport București – STB SA, este permis doar celor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezintă rezultatul negativ al unui test RT- PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.
STB SA recomandă următoarele modalități alternative de contact: numărul de Call Center 021 9391, adresa de e-mail info@stbsa.ro sau prin intermediul Poștei Române la adresa Bd. Dinicu Golescu nr. 1, Sector 1, Bucureşti.