Încep lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai, tronsonul Pod Băneasa şi Şoseaua Ştefan cel Mare. Nicușor Dan: ”Nu o să mai existe linii de tramvai nemodernizate”

Primarul Nicuşor Dan a anunţat, luni, începerea modernizării liniei 5 de tramvai, primele lucrări, pe o lungime de 4,2 kilometri, realizându-se pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa şi Şoseaua Ştefan cel Mare.

Este vorba despre primul lot dintre cele pe care se va interveni, astfel încât, la final, toate liniile de tramvai să fie modernizate în Capitală.

Costurile se ridică la 170 de milioane de lei cu TVA.

”Nu o să mai existe linii de tramvai nemodernizate în Bucureşti”

„Am avut o procedură de achiziţie, sunt 11 loturi adjudecate, pentru fiecare dintre ele am semnat contractul, suntem spre finalul fazei de proiectare şi în aprilie – mai vor începe lucrările şi pentru celelalte. Pentru celalalte, erau iniţial patru, acum sunt două loturi grupate, cele mai mici, procedura de reofertare este deschisă.

Pe 4 martie este termenul limită de depunere a ofertelor, deci, probabil că în vara asta o să avem atribuite contractele şi, după aceea, din nou şase luni proiectare, douăsprezece luni execuţie. Pentru lotul mai mare, cel cu Călăraşi – Basarabiei, 18 luni execuţia, deci, peste doi ani şi jumătate, nu o să mai existe linii de tramvai nemodernizate în Bucureşti”, a afirmat Nicuşor Dan.

Proiectarea pentru tronsonul liniei 5 de tramvai dintre Podul Băneasa şi Şoseaua Ştefan cel Mare a fost făcută de Societatea de Transport Bucureşti, iar termenul de execuţie este de douăsprezece luni.

”Pentru celelalte 10 loturi suntem pe final cu proiectarea”

”Lucrarea are ca termen de finalizare un an. Este primul lot din cele 11 atribuite pe care le vom moderniza și care împreună însumează 21,5 km. Pentru celelalte 10 loturi suntem pe final cu proiectarea și ne dorim ca în lunile aprilie-mai să începem execuția.”, arată edilul Capitalei.

El a menţionat că este în lucru un studiu de fezabilitate pentru prelungirea liniei 5 până la Centrul comercial Băneasa.

„Provocarea maximă pe care o avem pe toate loturile de reabilitare a liniilor de tramvai o reprezintă partea de suprapunere cu reţelele de utilităţi. În cadrul etapelor de proiectare, acest aspect a fost tratat astfel încât să fie găsite soluţiile optime pentru suprapuneri în tot ceea ce înseamnă parte de protejare, relocare şi deviere a reţelelor de utilităţi.”, a completat sursa citată.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati