Primăria Sectorului 2 va ridica mașinile parcate neregulamentar din primăvară, a declarat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, la Interviurile HotNews.ro.
Primăria a găsit în sfârșit, după 2 ani de așteptări, un teren unde să depoziteze mașinile ridicate, pe Aleea Bistricioara, și a finalizat procedura de achiziție pentru platformele de ridicare. De operațiune se va ocupa Poliția Locală și ADP-ul. În ceea ce privește mașinile parcate pe trotuar, primarul spune că acum după modificarea legislației, șoferii pot fi amendați și de Poliția Locală, în următorii 2 ani va elibera bulevardele.
Despre mașinile parcate pe trotuar
- Aș vrea, în primul rând, să salut promulgarea legii care permite Poliției Locale să facă ceva în privința acestei parcări pe trotuar. Vă reamintesc că până la promulgarea acestei legi, situația era în felul următor: Poliția Locală avea dreptul să amendeze contravenientul. Contravenientul era șoferul care a condus mașina, nu proprietarul. În toate exemplele pe care le-ați prezentat dumneavoastră, cele pe care le putem vedea, erau mașinile. Poliția Locală nu avea dreptul să întrebe proprietarul mașinii cine a condus.
- Adică dreptul avea, dar nu exista nicio metodă prin a de a constrânge acest proprietar să spună cine a condus mașina la data și la ora cutare. Drept urmare, am aplicat pe mașina acele înștiințări. Spuneți-ne cine a condus mașina la ora și la data cutare și dacă proprietarul venea și spunea acest lucru, atunci puteam să emitem amenzi, dacă nu nu. Și ca să fim sinceri, foarte mulți oameni au făcut acest lucru. Acum, după schimbarea legii, putem amenda persoanele care nu ne răspund. Este un instrument foarte puternic pe care îl putem folosi pentru eliberarea trotuarelor.
- Altfel nu aveam la dispoziție instrumente să facem ceva. Trebuia să așteptăm după fiecare mașină să vedem cine se întoarce și acest lucru este extraordinar de costisitor ca timp și resurse.
De ce nu s-au pus stâlpișori care să împiedice parcarea mașinilor pe trotuar
- Marcajele și stâlpișorii erau atribuțiile Administrației Străzilor București. Din fericire, din februarie am primit și noi aceste atribuții și pentru că ne-am dorit ca să facem acest lucru la modul sistematic și consistent, am pornit o licitație care este destul de mare, de 40.000.000 lei, a fost o contestație, cu clarificări și așa mai departe și încă n-am atribuit-o. Sper să o atribuim anul viitor, deci mă aștept ca din martie să avem această licitație finalizată, contractul atribuit, prin care să putem pune stâlpișori, să putem face marcaje, treceri de pietoni și așa mai departe, semne de circulație.
- Am făcut un audit al semnelor de circulație în Sectorul doi și arată dezastruos. Dar ca să putem și investi bani acolo a trebuit mai întâi să primim dreptul să punem semne de circulație, marcaje și stâlpișori și să facem această licitație. Acestea sunt procedurile de administrație publică, dar repet, la anul veți vedea o altă față a sectorului. Toate străzile pe care le-am refăcut noi, toate au protecție pentru pietoni, au stâlpișori, au toate aceste lucruri. Deci din martie o să vedem un pic de de ordine, pe străzi pe care nu le refacem complet.
Când se vor ridica mașinile parcate ilegal
- Anul acesta vom finaliza și platforma în care putem depozita mașinile ridicate pentru parcarea ilegală. Este important de precizat faptul că două sectoare din București nu aveau loc unde să depoziteze mașinile și nu aveau proceduri de ridicat mașini. Sectorul 2 și Sectorul 5, celelalte sectoare aveau proceduri de ridicat mașinile parcate ilegal. Noi am votat vara trecută o reorganizare la Administrația Domeniului Public, în așa fel încât să prevedem atât oameni pentru a ridica mașini, deci le vom ridica cu ADP.
- NU va exista o firmă, ci le va ridica ADP. Avem de asemenea licitație pentru utilaje și dacă nu mă înșel, o parte din contracte au fost deja atribuite, însă utiliajele încă nu au fost livrate. Pe lângă cele două utilaje care ridică acum mașini abandonate, vom avea încă 3 utilaje care să poată ridica mașini parcate ilegal și ne mai lipsea un lucru, unde să duce mașinile. Am semnat acum 3 săptămâni autorizația de construire pentru platforma unde se vor duce aceste mașini. Este pe Aleea Bistricioara, undeva pe bulevardul Doamna Ghica, să spun așa. Și acolo se vor duce mașinile parcate ilegal.
- Am prevăzut în organigramă să se lucreze 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână. Să vedem dacă capacitatea parcării, ca să spun așa, parcajului unde se duc, ne permite să lucrăm atât atât de intens. Sunt 150 de locuri pentru depozitare de mașini. Dacă oamenii vin și le iau, atunci sigur că putem fi eficienți. Vom începe să ridicăm mașinile în primăvara anului viitor.
Când va face Primăria locuri de parcare în cartierele de blocuri
- Rezolvarea cea mai eficientă este sistematizarea străzilor prin sensuri unice. Asta înseamnă că dacă facem sens unic pe o stradă, care acum are două sensuri, se pot crea locuri de parcare pe stânga și pe dreapta, paralel cu trotuarul. Încercăm să facem acest lucru la toate străzile pe care le refacem și refacem multe străzi. Am aplicat și pe Anghel Saligny, am făcut și un contract de împrumut separat, deci refacem multe străzi din acest punct de vedere și acestea sunt cele mai eficiente modalități de a crea locuri de parcare.
- Sigur, s-a discutat foarte mult de a crea locuri noi de parcare, poate supraetajate, poate nu știu, din acelea mecanizate și așa mai departe. Realitatea este însă că în zona Doamna Ghica, chiar de curând am fost și am stat de vorbă cu locuitorii de acolo, nu există loc unde să se facă o construcție în care să se poată pune mașinile. Se va face acel bazin colector pentru pasaj și acolo vom putea face o parcare cu două niveluri, probabil unde să își poată parca locuitorii din zonă mașinile. Bazinul colector trebuie să fie lângă râul Colentina, pe strada Cremenița.
- Am făcut sens unic pe Ardeleni, am făcut pe strada Opanez, am făcut pe strada pe strada Țițeica. Pe aceste străzi erau locuri de parcare informale. Informale înseamnă că lumea parca pe trotuar, așa cum spuneați și dumneavoastră. Ce am reușit să facem a fost să păstrăm sau să reducem foarte puțin numărul de locuri de parcare care erau folosite în mod standard, dar informal, și să redăm și trotuarul pietonilor. Realitatea este că vom avea în mod formal mai multe locuri de parcare, dar în mod informal e același spațiu, trebuie să fim sinceri.
- Noi am verificat unde se pot construi parcări între blocuri (n.r. parcări etajate). Nu sunt foarte multe locuri în Sectorul 2, în care să existe și cereri pentru locuri de parcare rezidențială, pentru că degeaba fac eu, de exemplu, o parcare supraterană, cum este cea de la Cora Pantelimon, dacă oamenii nu parchează acolo și trebuie să fim sinceri, nici acolo nu se parchează.
- Și vă spun că parcarea aceea costă între 26.000de euro locul de parcare și 42000 de euro locul, depinde ce calcule facem. Vă spun că un loc de parcare acolo este mai scump decât garsoniere în zonă. Deci, costurile pentru o astfel de parcare supraterană în care oamenii să nu se ducă să-și lase mașinile sunt foarte, foarte, foarte mari. Știu, de exemplu, la Obor că avem parcarea aceea de la Interparking, pe care n-o folosește lumea, că este contra cost și preferă să parcheze gratis pe trotuar. Eu îmi propun ca în acest mandat să nu se mai parcheze nicio mașină pe trotuarele de pe bulevarde. Este nerezonabil să credem că putem să scoatem toate mașinile de pe orice trotuar din Sectorul 2.
- Probabil cei care parchează pe trotuar, pe marile bulevarde, se vor muta pe străduțe. Trebuie să fim cinstiți. Sper ca ușor–ușor oamenii să poată să renunțe la mașini, dar trebuie să aibă opțiuni.