InfoCons și Ordinul Arhitecților din România (OAR) lansează o campanie de informare în domeniul imobiliar, cu scopul de a sprijini consumatorii să facă alegeri informate atunci când vine vorba de achiziția, modificarea unei locuințe sau contractarea unor servicii de amenajare.
Potrivit unui comunicat de presă, prin acest demers se dorește explicarea, pe înțelesul tuturor, a termenilor de bază din domeniu, pentru ca cetățenii să înțeleagă mai bine ofertele imobiliare și să ia decizii informate despre locuința lor, notează Agerpres.
Totodată, campania are scopul de a răspunde nevoilor și întrebărilor frecvente ale cumpărătorilor aflați în căutarea locuinței ideale, astfel încât aceștia să facă alegeri informate atunci când își cumpără/închiriază o casă.
- ”Informațiile din această campanie îi ajută să facă alegeri mai bune. Prin această campanie, OAR și InfoCons își propun să îmbunătățească accesul la informații clare și să crească transparența în domeniul imobiliar. Pe termen mediu, poate contribui la o mai bună respectare a standardelor de calitate în arhitectură prin valorificarea expertizei profesioniștilor și responsabilizarea ofertanților și a autorităților”, se mai precizează în comunicat.
Primul termen abordat este ‘metrul pătrat util’, care este important în momentul achiziționării sau închirierii unei locuințe, fiind esențial în evaluarea corectă a ofertei.
”Cunoașterea și înțelegerea diferențelor dintre termeni similari, utilizați frecvent în anunțurile imobiliare, poate diferenția între o investiție reușită și una mai puțin avantajoasă. Concret, o ofertă exprimată în metri pătrați utili permite evaluarea spațiului efectiv utilizabil în locuința pe care ne dorim să o achiziționăm sau să o închiriem, spre deosebire de cele exprimate în metri pătrați construiți, care cuantifică și segmente inutilizabile.
- În timp ce suprafața utilă este importantă pentru confortul și funcționalitatea locuinței, suprafața construită este relevantă în principal pentru calculul impozitului pe proprietate”, se menționează în comunicat.