Surse administrative au spus, pentru Gândul, că inginerii de la Metrorex au mers din nou în Brazilia pentru prerecepția trenurilor Alstom 7 și 8. În prezent, garniturile 5 și 6 se află pe drum spre România. Între timp, au început primele teste cu trenul „Giurgiu”, între stațiile Berceni și Tudor Arghezi, potrivit gandul.ro.
Inginerii români de la Metrorex se află din nou la Sao Paulo, în Brazilia, pentru prerecepția trenurilor 7 și 8 din lotul de 13 garnituri cumpărate de la Alstom, au precizat surse administrative, în exclusivitate pentru Gândul.
De asemenea, surse Metrorex au explicat pentru Gândul că livrarea celor 13 trenuri Alstom ar fi intrat pe linie dreaptă. Practic, s-au depășit problemele din primăvară, când „săreau” siguranțele noilor trenuri. Mai mult, testelele preliminarii pentru primul tren care a ajuns în România, denumit „Giurgiu”, au început pe linia dintre Berceni și Tudor Arghezi.
În curând ar trebui să înceapă și testarea de 10.000 de kilometri, care trebuie realizată pe Magistrala 5, pentru care sunt destinate cele 13 garnituri Alstom.
Anul acesta ar trebui să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei. Tot acolo trebuie făcut și rodajul lor.
„În conformitate cu cele mai recente date transmise de furnizorul Alstom Transport SA, punerea în funcțiune a primului tren de metrou se estimează a se realiza în trimestrul I, 2025”, arată un răspuns Metrorex, la solicitarea Economedia.
Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.
Contract de peste 100 de milioane de euro
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
Caracteristicile noilor trenuri Alstom:
- au caroserie din oţel inoxidabil;
- 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
- asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
- fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
- asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
- au aer condiționat.
Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.
Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.
Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5.