Instituţia Prefectului Bucureşti: Peste 450 de persoane – carantinate instituţionalizat

La la nivelul municipiului Bucureşti, în spaţiile de carantină instituţionalizată, sunt cazate  477 de persoane, a informat marţi un comunicat al Instituţia Prefectului – Municipiul Bucureşti.

„Reamintim că a fost operaţionalizat Centrul Municipiului Bucureşti pentru Coordonare şi Conducere a Intervenţiei (CMBCCI) al cărui rol esenţial este de a eficientiza acţiunile întreprinse în scopul evidenţei permanente a situaţiei înregistrate precum şi a asigurării operative a necesarului de hrană, apă şi produse de igienă personală pentru persoanele aflate în autoizolare la domiciliu, dar şi pentru monitorizarea respectării de către acestea a măsurilor de izolare.

Facem precizarea că, potrivit articolului 352 din Codul Penal, nerespectarea măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infectocontagioase, dacă a avut ca urmare răspândirea unei asemenea boli, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă.

Atragem din nou atenţia asupra necesităţii de a respecta cu stricteţe  măsurile instituite de autorităţi pentru prevenirea şi limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu noul coronavirus, pentru aceasta fiind necesară cooperarea şi implicarea cetăţenilor”, a precizat sursa citată.

S-au instituit următoarele reguli obligatorii privind accesul cetăţenilor în sediul Instituţiei Prefectului – Municipiului Bucureşti:

1) Cetăţenii care au de soluţionat probleme care intră în competenţa compartimentului de registratură, casierie sau apostilă vor aşteapta afară, în faţa instituţiei, păstrând distanţa între persoane de 1,5 m – 2 m şi vor avea acces în sediul instituţiei pe rând, câte o singură persoană, conform instrucţiunilor personalului care asigură paza şi protecţia instituţiei (Poliţia locală);

2) Este interzisă staţionarea în holurile imobilului (holul din faţa casieriei, holul din faţa liftului, holul din faţa registraturii, holul din faţa biroului de apostilă);

3) Pe cât posibil, cetăţenii vor purta mască şi mănuşi de protecţie;

4) Persoanele care au depus documentele pentru apostilare nu vor aştepta în interiorul instituţiei eliberarea acestora, ci vor părăsi imediat sediul instituţiei, urmând ca primirea documentelor apostilate să aibă loc la ora stabilită în acest sens;

5) Accesul cetăţenilor la etajul 4 al imobilului – cabinet prefect, cabinet subprefect, compartimente de specialitate – se efectuează numai în situaţii de urgenţă, după acceptul telefonic şi prealabil al persoanei la care se doreşte a avea acces.

„Aducem la cunoştinţa publicului necesitatea formulării petiţiilor/sesizărilor către Instituţia Prefectului-Municipiul Bucureşti prin mijloace electronice – e-mail – sau prin poştă/curier, pentru a preveni, astfel, răspândirea coronavirusului SARS-COV-2, prin contactul direct între persoane”, adaugă comunicatul.

Ţinând cont de evoluţia situaţiei epidemiologice de pe teritoriul României, în contextul apariţiei şi răspândirii noii forme de coronavirus, care determină boala

COVID-19, în ceea ce priveşte activităţile desfăşurate în cadrul Serviciului public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi respectiv Serviciului public comunitar de paşapoarte, s-au luat următoarele măsuri:

  1. SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR REGIM PERMISE DE CONDUCERE ŞI ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR

– Suspendarea activităţii de examinare la nivelul municipiului Bucureşti, probele teoretică şi practică pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 17.03.2020, cu posibilitatea de prelungire în funcţie de evoluţia situaţiei actuale;

– Majorarea timpului de soluţionare a tuturor operaţiunilor specifice de înmatriculari şi permise desfăşurate la ghişee, la 10 minute, prin utilizarea exclusivă a platformei de programare online;

– Interdicţia pentru orice persoană de a intra în sediul serviciului public comunitar (în zona de back-office) cu excepţia persoanelor autorizate a căror prezenţă este strict necesară, prezenţă care va fi consemnată în registrul special constituit;

– Operaţionalizarea liniilor telefonice pentru relaţiile cu publicul pe principalele linii de activitate.

  1. SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR DE PAŞAPOARTE (măsuri pentru 30 de zile)

– Activitatea de preluare a cererilor pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice, respectiv a paşapoartelor simple temporare (pentru persoanele care

solicită acest tip de document de călătorie în baza dispoziţiilor art. 17 indice 1 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor

români în străinătate, cu modificările şi completările ulterioare) se realizează numai pentru persoanele care prezintă documente din care rezultă necesitatea unor

călătorii care se vor efecta în cel mult 30 de zile de la momentul înregistrării cererii, exclusiv în baza programărilor online;

– Transmiterea paşaportului simplu electronic, de la sediul unui Serviciu Public Comunitar de Paşapoarte sau sediul unei misiuni diplomatice sau oficiu consular, la adresa de domiciliu/reşedinţă din ţară a titularului ori a persoanei care a formulat cererea, prin serviciul de curierat, se face exclusiv în baza unei solicitări adresate prin e-mail/poştă de către titular, respectiv persoana care a formulat cererea/părintele/reprezentant legal în cazul minorilor cu vârsta sub 14 ani;

– Primirea cererilor privind exercitarea dreptului la libera circulaţie în străinătate/istoric paşapoarte/scutire taxe vamale, precum şi furnizarea datelor din Registrul Naţional de Evidenţă a Paşapoartelor Simple şi eliberarea adeverinţelor/comunicărilor corespunzătoare se efectuează exclusiv prin corespondenţă poştală sau electronică şi numai persoanelor care prezintă documente care justifică urgenţa solicitării.

“Aducem la cunoştinţa persoanelor aflate în izolare că vor fi contactate telefonic de un reprezentant al primăriilor de sector. Contactarea se va face pentru ca persoanele aflate în izolare, care nu beneficiază de sprijinul familiei, să primească necesarul de hrană, apă şi produse de igienă personală. Le reamintim cetăţenilor să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi

în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20. Îndemnăm cetăţenii municipiului Bucureşti să acţioneze cu calm, cu responsabilitate şi cu grijă faţă de cei din jur, să nu încurajeze propagarea mesajelor de panică şi să susţină efortul autorităţilor, efortul tuturor, pentru limitarea infecţiei cu noul coronavirus. Având în vedere situaţia de fapt, vă recomandăm să aveţi o conduită socială responsabilă în prevenirea răspândirii noului coronavirus, să evitaţi aglomeraţia,

deplasările inutile, reuniunile şi respectaţi normele de igienă”, a mai informat Instituţia Prefectului.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati