INTERVIU Ciprian Ciucu: Dăm jos garajele și facem parcări/ Dacă vrei să construiești în sector, prima dată tragi utilități și asfaltezi

Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, a anunțat că va demara o acțiune de eliminare a garajelor din sector, pentru că ”două garaje înseamnă trei locuri de parcare. Dăm jos garajele și facem parcări”. În același timp, edilul spune într-un interviu pentru News Bucuresti că s-a construit enorm în zonă și lumea vine la Primărie și cere școli, străzi și iluminat public, lucruri pe care nu le-au făcut dezvoltatorii. ”Vom implementa standarde foarte stricte și clare de urbanism, care trebuie respectate de dezvoltatorii imobiliari interesați de zonă.”

Cele mai importante declarații:

  • Primăria Sectorului 6 a lansat o aplicație pentru lucrări edilitare care semnalează unde în sector sunt lucrări de gaze, electricitate, apă – canal
  • Se va demara o acțiune de eliminare a garajelor din sector. Ciucu: ”Două garaje înseamnă trei locuri de parcare. Dăm jos garajele și vom face parcări”
  • Se caută soluții unitare pentru îmbunătățirea imaginii spațiului public: se dorește înlocuirea chioșcurilor de ziare și flori, care arată deplorabil
  • Oamenii să își asume spațiul public – Primăria Sectorului 6 demarează un proiect de reabilitare peisagistică a grădinilor de bloc, bazat pe implicarea cetățenilor
  • Primăria de sector a cerut Primăriei Capitalei să achiziționeze o parte din Strada Liniei pentru crearea unui parc lung și verde
  • S-a contractat o firmă care să facă PUZ-ul pentru zona 17 
  • Primăria Sectorului 6 vrea să implementeze standarde foarte stricte și foarte clare de urbanism
  • Se vor acorda facilități pentru investitorii care vor să își asume mai mult
  • Va avea loc o campanie de promovare a vaccinării anti-Covid în sector

Primarul Sectorului 6 Ciprian Ciucu a lansat, luni, o hartă a lucrărilor publice, unde cetățenii pot vedea în timp real unde sunt gropi și șantiere.

”Aplicația este exclusiv pe lucrări edilitare, să știm și noi unde în sector sunt lucrări de gaze, electricitate, apă – canal. Este o aplicație pe care am cerut-o încă de la început care vine pe fondul unei frustrări. Sunt multe lucrări care nu sunt ale noastre, nu sunt în controlul nostru și despre care noi ca primărie nu știm nimic pentru că nu suntem niciodată informați. Am vrut ca oamenii să știe care sunt lucrările Primăriei Sectorului 6 și care sunt lucrările altora și care sunt întârziate”, a explicat Ciprian Ciucu pentru News Bucuresti.

Astfel, locuitorii Sectorului 6 pot vedea data la care a început o anumită lucrare, termenul de execuție până la care trebuie să fie finalizată aceasta, garanția lucrării, dar și dacă lucrarea a fost adusă în situația anterioară, așa cum cere legea.

”Normal ar fi să avem la nivel de Primăria Capitalei, împreună cu toți operatorii care sunt în București, o hartă de planificarea investițiilor. Să nu mă apuc să fac un trotuar și să vină un operator și să strice ce am făcut. Așa aruncăm banii pe fereastră”, a mai spus edilul de sector.

Ciucu: Dăm jos garajele și facem parcări

Ciprian Ciucu a anunțat că va demara o acțiune de eliminare a garajelor din sector, pentru că ”două garaje înseamnă trei locuri de parcare. Dăm jos garajele și facem parcări”. Oamenii vor fi notificați să ridice singuri garajele, iar în caz contrar acestea vor fi dărâmate de primărie și ”se va tăia factură”.

”Am dat în lucru să identificăm toate aceste garaje. Am vorbit la Poliția Locală ca acolo unde nu există o autorizație de construire dată de Primăria Capitalei (nu de primăria de sector ) deja să dau dispoziție de desființare. Oamenii vor fi notificați să le ridice singuri, dacă nu, le vom deființa noi și acolo unde identificăm proprietarul vom tăia factură, pentru că asta costă primăria”, a completat edilul.

Ciprian Ciucu a anunțat că se caută soluții unitare pentru îmbunătățirea imaginii spațiului public. În mod special se dorește înlocuirea chioșcurilor de ziare și flori, ”care sunt fiecare în alt fel, metalul este copt, arată deplorabil”, potrivit primarului.

”Unul din obiectivele mele este să își asume oamenii spațiul public”

”Mă interesează să aducem competențele specifice urbanismului în primărie. Pe această bază avem mai multe concursuri de soluții deja demarate, unul dintre ele este pentru a găsi o soluție să înlocuiesc toate aceste chioșcuri.

Pe lângă asta pe mine mă interesează foarte mult și cum arată spațiul dintre blocuri, unde toată vegetația plantată pe vremea comunismului a ajuns la maturitate și avem acest avantaj, o putem valoriza numai că trebuie să existe mai multă întreținere. În acest moment ADP nu poate acoperi fiecare bloc, nu are resursele necesare sau timp.

Unul din obiectivele principale ale primarului Ciucu este ca ”oamenii să își asume spațiul public”, așa că va demara un proiect pentru revitalizarea grădinilor de bloc.

Primăria va veni cu prioritate la asociațiile care se înscriu și va amenaja grădinile de bloc pe baza unei evaluări și a unei schițe întocmite cu specialiști. Proiectul va presupune plantare de arbori, gard viu, arbuști, flori specifice, iarbă. După amenajare, primăria va da un voucher pentru mașini de tuns iarbă și unelte, iar locatarii vor fi instruiți cum să îngrijească grădina.

”Ei nu vor avea nimic altceva de făcut decât să întrețină grădina timp de 4 ani. ADP-ul va avea rolul de coordonator. Putem pune și mobilier urban și de asemenea vom deconta și apa”, a mai spus Ciucu.

Valoarea investiției pe o suprafață de 800 mp se va ridica la 40.000 lei din care voucherul pentru unelte va fi de 1.500 lei, la care se va adăuga și voucherul pentru apă de 2.500 lei – sume medii.

Strada Liniei: tren urban sau parc?

Ciprian Ciucu a declarat că și-ar dori un proiect de regenerare urbană pentru strada Liniei, și anume un parc lung și verde, pentru că nu sunt parcuri în zonă.

”Strada Liniei reprezintă un proiect pentru care încă nu am ajuns pe aceeași lungime de undă cu primarul general care este sfătuit de consilieri să fac acolo un tren urban”, a declarat Ciprian Ciucu.

În acest sens, edilul de sector a cerut Primăriei Capitalei să achiziționeze o parte din linie, pentru că sunt două căi ferate: una aparține de Ministerul Transporturilor și alta de un privat.

”Chiar dacă vor tren urban, ar fi bine să mă lase pe mine să achiziționez linia pentru că oricum Primăria Generală va fi proprietară, noi ca subunitate doar administrăm proprietățile PMB. I-ar ajuta și pe ei să o aibă în proprietate. M-am supărat pe Nicușor Dan că nu a pus proiectul pe ordinea de zi, pentru că m-a întrebat de ce nu fac direct expropriere și vreau achiziție. Răspund public pe această cale de ce vreau negociere. Exproprierea probabil o să mă ducă mai mult pentru că sunt pe o grilă notarială pe când o negociere e mai ok, am putea ieși mai ieftin, sub grila notarială, pentru că proprietarul chiar nu are ce să facă cu acel teren, fiind vorba despre 5 m pe 2 km.

Dar ca eu să pot demara negocierea sau exproprierea am nevoie de acordul PMB, în plus, trebuie să am în administrare terenul pentru că nu pot să antamez niciun studiu pentru a afla costul real al acestuia, a explicat edilul.

S-a contractat o firmă care să facă PUZ-ul pentru zona 17

Ciprian Ciucu a anunțat că pentru zona 17 a fost contractată o firmă care să facă PUZ-ul. ”Urmează să facem o analiză, vorbim cu oamenii din zonă”, a declarat edilul.

Cu toate acestea, el spune că încă nu a găsit formula juridică de colaborare pentru a contracta o companie care să facă pentru Primărie PUZ-urile: ”Trebuie să vedem cine inițiază PUZ-ul, îl inițiem noi ca administrație locală care are mai multe drepturi legale să propună mai multe schimbări sau îl inițiază un investitor și îl depune el.”

Ciucu: Dacă vrei să construiești în Sectorul 6 tragi utilități, apoi asfaltezi și pe drum asfaltat bagi camionul

Primarul Sectorului 6 a anunțat standarde foarte stricte și clare de urbanism, care trebuie respectate de dezvoltatorii imobiliari interesați de zonă. Orice investitor care vrea să își asume mai mult, i se va semna rapid orice autorizație de construire, dar va fi sprijinit și să obțină avize. ”Vreau să fac un astfel de serviciu. Ajutăm investitorii, pe cei care înțeleg că trebuie să își asume inclusiv costuri de infrastructură”.

”Vor fi niște standarde foarte stricte și foarte clare de urbanism care trebuie respectate, plus condiții adiacente. Dacă vrei să construiești, înainte tragi utilitățile, după care asfaltezi și pe drum asfaltat bagi camionul. Legislația este foarte clară. Dacă investiția generează costuri de investiții pe care primăria nu le poate susține, atunci îți poate condiționa autorizația de construire de un contract prin care tu îți asumi să faci acele utilități.

S-a construit enorm în Sectorul 6 și acum lumea vine la primărie și cere școli, străzi, iluminat public, lucruri pe care nu le-au făcut dezvoltatorii”, a conchis Ciprian Ciucu.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati