Interviul acordat miercuri seară de președintele României, Nicușor Dan, televiziunii publice, a atras un public redus, potrivit datelor de audiență. În primele 15 minute, doar aproximativ 3.000 de persoane din segmentul comercial 21–59 de ani au urmărit emisiunea. Abia după o jumătate de oră, audiența a crescut, atingând un maxim de circa 100.000 de telespectatori din toate categoriile, echivalentul a mai puțin de un punct de rating, arată HotNews.ro.
Discuția, transmisă în direct de la ora 21.00, din Salonul Muntenesc al Palatului Cotroceni, a durat aproximativ o oră. Președintele a abordat subiecte precum dronele rusești intrate în spațiul aerian polonez, sprijinul pe care România l-ar putea primi din partea aliaților, contribuția țării noastre la efortul de înarmare al UE, PNRR, numirile din parchete și servicii secrete, problemele din educație și coaliția de guvernare.
Pe publicul comercial, indicatorul esențial pentru televiziuni și agențiile de publicitate, interviul a înregistrat cifre foarte mici. În primul sfert de oră, audiența a fost de numai 0,03 puncte, corespunzătoare celor aproximativ 3.000 de telespectatori menționați. Interesul a crescut spre final, atingând un vârf de aproape 30.000 de persoane din acest segment.
Comparativ, în același interval orar, Pro TV difuza un episod din „Las Fierbinți”, care a obținut 8,33 puncte de rating pe publicul comercial, iar Antena 1, cu show-ul „Asia Express”, a înregistrat 7,41 puncte.
Publicul general, puțin mai numeros
Pe publicul general (toate categoriile de vârstă), interviul a avut o audiență ceva mai mare, dar în continuare modestă: 0,48 puncte în primul sfert de oră, 0,83 în al doilea, 0,93 în al treilea și 0,79 în ultimul. Practic, la vârful emisiunii, președintele Nicușor Dan a fost urmărit simultan de mai puțin de 100.000 de români, într-o țară cu peste 19 milioane de locuitori.
Situația devine și mai neplăcută pentru TVR1 dacă se ia în considerare faptul că, în prima jumătate de oră, TVR3 a avut audiențe mai mari cu o înregistrare a piesei „Mincinosul” de Carlo Goldoni, spectacol din 1991. După terminarea acesteia, când pe TVR3 a început emisiunea „Memoria tiparului”, audiența TVR1 a cunoscut o ușoară creștere.
Un punct de rating corespunde aproximativ la 100.000 de telespectatori. Pentru televiziunile private însă, publicul comercial 21–59 de ani este criteriul principal de evaluare, întrucât include consumatori activi economic, considerați cei mai relevanți pentru agențiile de publicitate. Din acest motiv, performanța pe acest segment contează mai mult decât numărul total de telespectatori.


