Într-o singură zi, ANPC a dat amenzi de 135.000 de lei unor operatori economici din București

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorior (CRPCR) București – Ilfov a continuat verificările la cele mai cunoscute terase din București, pentru a vedea modul în care operatorii economici respectă cele mai noi prevederi legale de protecție a consumatorilor, în contextul pandemiei de Covid-19.

Astfel, sâmbătă, au avut loc alte 23 de acțiuni de control la operatorii economici care prestează servicii de alimentație publică, în zonele Decebal, Unirii, Dorobanți și Floreasca. În urma verificărilor realizate, comisarii CRPCR București – Ilfov au aplicat 29 de sancțiuni contravenționale, respectiv 6 avertismente și 23 de amenzi, în valoare de 135.000 lei.

De asemenea, au fost dispuse măsuri complementare care au presupus oprirea definitivă de la comercializare a 395 kg de produse alimentare, în valoare de aproximativ 13.000 lei, precum și oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru unul dintre operatorii economici controlați.

Cele mai importante abateri constatate au fost:

– folosirea de produse si proceduri nesigure care pot pune în pericol viața și sănătatea consumatorilor, de exempu:

  • materii prime cu data limită de consum depășită,
  • materii prime fără elemente de identificare,
  • produse cu mucegai (chifle),
  • ulei excesiv de ars,
  • nerespectarea condițiilor de păstrare și depozitare a produselor,
  • lipsa panoului de protecție la casa de marcat,
  • decongelarea materiilor prime congelate la temperatura mediului ambiant,
  • schimbarea stării termice inițiale a produselor,
  • paviment neigienizat,
  • ustensile neigienizate cu aspect înnegrit,
  • cântar fără verificare metrologică,
  • prezența la comercializare a unor preparate culinare păstrate în recipiente de plastic,
  • prezența la comercializare a unor produse care prezintă modificări organoleptice,
  • utilizarea unor elemente de instrumentar pentru bucatărie degradat sau a bureților metalici  de vase, în bucătărie.

– deficiențe de informare către consumator, de exemplu:

  • lipsa informării cu privire la ingredientele cu potențial alergen, la raft,
  • lipsa informării cu privire la faptul ca preparatele provin din produse decongelate,
  • lipsa afișării datei limită de consum.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati