ISPACE, o realitate virtuală socială pentru toată familia. Experiențe imersive și interactive pregătite să inspire pe oricine

H3, un studio de New Media din București, a dorit să creeze un proiect propriu și, inspirat de spațiile imersive văzute în străinătate, a deschis ISPACE, un cinematograf al viitorului, la nivelul 2 din Mega Mall.

ISPACE cuprinde mai multe zone dedicate adulţilor şi copiilor, un spaţiu interactiv cu instalaţii multimedia, unde publicul poate experimenta micro universurile create de echipa H3.

  • „Cumva ideea era în spatele gândurilor noastre, doar că am așteptat să fim noi suficient de maturi și tehnologia suficient de accesibilă pentru a ne apuca de treabă. Am lucrat la proiect un an de zile, noi am facut ISPACE de la planificare până la conținut, inclusiv proiectarea arhitecturală, soluția tehnică, mappingul propriu zis, doar pentru partea de audio am lucrat cu niște prieteni”, a declarat Răzvan Pascu, co-fondator ISPACE, pentru newsbucuresti.ro: ”Arată bine, e cum ne-am dorit!”

ISPACE a fost deschis pe 15 ianuarie și chiar de la deschidere a fost un spațiu bine primit, atât de copii cât și de părinții.

Prin utilizarea celor mai noi tehnologii, ISPACE oferă vizitatorilor posibilitatea de a se bucura de o gamă largă de spectacole imersive, fiecare aducând cu sine o poveste captivantă.

”Peste tot e proiecție video, practic vizitatorii pășesc într-o bilă video!”, completează co-fondatorul ISPACE.

La ISPACE vizitatorii au parte de 4 experiențe. JURASSIC este cel mai nou, NAUTILUS reprezintă o călătorie sub ape, prin INFINITE HORIZONS poți descoperi universul cu multele sale lumi, iar cu ART EVOLVED te poți lăsa cuprins de artă din preistorie și din viitor, într-o călătorie vizuală de neuitat.

ISPACE poate fi vizitat în fiecare zi, de luni până duminică, între orele 10:00 şi 22:00. Biletele pot fi achiziţionate de pe ispace.ro/#bilete sau direct de la faţa locului.

Proiecțiile ISPACE durează 1 oră și 20 de minute şi conțin mai multe filme imersive care rulează unul după altul. Fiecare poate intra și ieși când dorește, în limita a 50 de persoane.

”Ne luăm referințe din ce vedem, din ce citim, din cultura pop”

Răzvan Pascu a explicat cum prinde viață o experiență ISPACE:

”Întâi analizăm din punct de vedere sociologic ce credem noi că ar fi atractiv pentru public, ne gândim la un anumit public și alegem o temă. În afară, majoritatea spațiilor imersive sunt cu artă clasică, cu Van Gogh, Dali, tot felul de experiențe cu mari artiști. Noi fiind un produs mainstream, poziționat în mall, nu vrem să ne ducem într-o zonă nișată, alegem teme mai relaxate, mai populare.

Ne luăm referințe din ce vedem, din ce citim, din cultura pop, ne alegem tema și apoi începe o muncă de creație în zona de scenariu, pe care îl tratăm ca pe un film, doar că trebuie să ținem cont că este un film 360, deci trebuie să ai acțiune din toate părțile, trebuie să ai niște cadre care au potențialul de a deveni iconice”, explică acesta.

  • ”Scenele trebuie să spună o poveste vizuală”, menționează Răzvan Pascu: ”Fiind un spațiu atât de vizual și de puternic trebuie să iasă o compoziție frumoasă, un tablou frumos, să fie ceva armonios în permanență”.

După stabilirea scenariului, echipa începe lucrul direct în 3D, fără schițe inițiale. Se caută referințe vizuale și se creează boarduri pentru a defini atmosfera dorită, apoi se realizează animațiile prin diverse stiluri.

”Trimitem o variantă de draft avansat la studioul de sunet să facă muzica, ei ne trimit muzica, apoi se fac efectele sonore. Acestea dau nota de realism, fără efectele sonore experiența nu ar fi la fel de imersivă.”, menționează sursa citată.

O experiență iese la lumină în 3 luni, dar se încearcă reducerea timpului.

Datortă designului şi infrastructurii tehnice, ISPACE este un spaţiu multifuncţional, având capacitatea de a găzdui o varietate de evenimente şi activităţi. Aici pot fi prezentate expoziţii de artă, spectacole de teatru şi dans, proiecţii de film, cât şi evenimente corporate şi petreceri. De asemenea, au fost filmate și videoclipuri.

”Luăm o curiozitate specific umană și facem storytelling”

Răzvan Pascu precizează că, prin ISPACE, vizitatorii mici și mari sunt atrași cu conținut care nu este neapărat exact din punct de vedere științific, ci sunt experiențe de entertainment, de timp liber, dar puternic ancorate în știință. Ei îl numesc edutainment.

”Nu contrazic știința, sunt interpretări creative, spunem o poveste. Luăm un context real, o dorință a oamenilor, să mergem în spațiu de exemplu, luăm o curiozitate specific umană și facem storytelling. ISPACE e făcut să inspire oamenii!”, arată acesta.

Întrebat despre piața muzeelor imersive din România, co-fondatorul ISPACE este de părere că trebuie să mai crească această formă de exprimare.

”Piata în România este reprezentată de Muzeul MINA si de noi, cei de la ISPACE. MINA se poziționează ca muzeu în discurs, este un loc fain, ne cunoaștem și suntem încântați că există acest produs.

Noi suntem mai aproape de ceea ce înseamnă un cinematograf, un spațiu imersiv clasic, nu avem pretenția de a fi un muzeu. O să mai dureze un pic până o să înțeleagă oamenii ce e un spațiu imersiv, piața e foarte proaspătă. Vor mai exista astfel de spații, ar trebui să existe și încurajăm pe oricine să încerce acest lucru. De asta am vrut noi să facem pentru că am simțit că este un moment oportun să apară și la noi. Când am început noi să lucrăm nu exista încă MINA, am vrut să fim printre primii.”, arată sursa citată.

Acesta este de părere că e loc în piață și pentru experiențe mai artistice, dar şi pentru cele mai distractive. El spune că sunt abia la începutul explorării acestui spațiu.

Bucureștiul, cel mai dezvoltat oraș pentru piața de new media

În ultima perioadă, Bucureștiul s-a alăturat tendinței globale de a integra tehnologia de vârf în experiențele muzeale, oferind vizitatorilor săi muzee imersive care combină arta, tehnologia și interactivitatea. Astfel, prin aceste muzee şi prin proiecte precum Spotlight, iMapp sau chiar Străzi deschise, Capitala României are toate şansele să devină un punct de atracţie pentru iubitorii de experienţe imersive şi interactive.

”Cam orice mare oraș are deja câteva experiențe imersive care devin repere și atracții turistice. Bucureștiul este cel mai dezvoltat oraș pentru piața de new media, uneori e și evenimentul Spotlight, iMapp Bucharest este unul din cele mai mari festivaluri din lume, toate merg mână în mână, aici în Capitală ai și cei mai multi artiști și cele mai multe studiouri.

Deja Bucureștiul are o piață destul de matură inclusiv tehnic vorbind, inclusiv ca cererea clienților, de aici se exprimă toată țara. Marea majoritate a echipelor artistice lucrează din Bucuresti și se manifestă în toată țara. Deci suntem o piată destul de avansată, tehnologia se accesibilizează, devine tot mai simplu să faci chestii, va deveni tot mai bine”, completează Răzvan Pascu.

  • Acesta este de părere că asistăm la apariția unui nou fel de a consuma media, ”practic e un nou cinema, așa cred că vor arăta din ce în ce mai multe filme și experiențe”.

ISPACE, o realitate virtuală socială

„E un fel de realitate virtuală socială, în sensul în care creezi o lume virtuală, dar nu mai eşti doar tu în ea, într-o cască, ci poţi să o împărtăşeşti in real time cu apropiaţii. Spre asta ne îndreptăm, spre imersivitate totală, fie pe ecrane sau pe pereţi, dar e foarte important şi aspectul social şi cel interactiv, lucruri care mai pot fi explorate. Avem un avantaj faţă de VR, nu eşti singur în poveste!”, arată Pascu.

”ISPACE este impresionant, e cu adevarat imersiv, este o experiență intensă. Indiferent ce rulează e de vazut. Dincolo de asta, aici la ISPACE, folosim acest mediu care el în sine e special să spunem niște povești. Căutăm să facem storytelling și sa îi băgăm pe oameni într-o poveste, asta ne si diferentiează de alte spatii de genul. Iluzia este foarte reușită și povestea e nice.

Îi îmbogățește pe cei mici, e surprinzător pentru adulţi, e foarte greu să îi mai surprinzi pe adulții din București și totuși ISPACE te impresionează, iar pe cei mici îi stimulează. ISPACE te face să explorezi”, conchide sursa citată.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati