Chiar și cu restricții, turiștii s-au bucurat și în 2020 de vancanțe. Karpaten Turism a încheiat primul an de pandemie cu afaceri de 14 milioane de euro, în scădere de la rulajul de 40 de milioane euro realizat în 2019, a transmis compania pentru Economica.net.
Vacanțele cu zboruri directe spre destinații exotice în care nu e nevoie de teste COVID au fost o carte câștigătoare pentru Karpaten.
„După rezultatele înregistrate în 2019, previzionasem un 2020 foarte activ, atât pe divizia de Incoming, cât și pe cea de Outgoing. Pandemia a reorganizat, însă, aceste planuri și a trebuit să ne adaptăm cât mai bine. Pe final de an, atunci când restricțiile s-au mai relaxat, am lansat în premieră charterele pentru Maldive, care s-au bucurat de un succes uriaș, astfel încât am suplimentat constant numărul de zboruri pentru a satisface cât mai multe cereri. Astfel că, pe final de an am reușit să reechilibrăm în parte situația și am încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 14 milioane de euro”, a declarat pentru Economica.net, Alexandru Marginean, directorul diviziei de turism extern din cadrul Karpaten, și fiul fondatorului Gheorghe Mărginean.
Redus a fost și numărul turiștilor. Dacă în anul dinainte de pandemie 40.000 de români și-au cumpărat vacanța de la Karpaten, în 2020 numărul acestora a fost de doar 16.000. Numărul turiștilor străini s-a redus și el.
Circa 7.000 de turiști străini au venit anul trecut în România prin Karpaten, în ianuarie și februarie, dar și în perioada iulie-august.
Mai multe state desfășoară în prezent campanii de vaccinare în masă, iar liderii UE pregătesc un pașaport pentru cetăţenii statelor membre care s-au imunizat împotriva Covid-19. Asta va permite țărilor dependente de turism șă-și salveze sezonul estival. Iar după un an de restricții, turiștii vor reveni pe plaje sau în destinațiile dorite.
Fondată în anul 1996, Karpaten Turism a fost una dintre primele agenţii turoperatoare care s-a dedicat promovării atracţiilor turistice din România și atragerii de turiști străini, reușind de-a lungul timpului să devină lider de piaţă în organizarea de circuite, croaziere și sejururi.