Muzeul Naţional de Artă al României a anunţat vineri că lansează o nouă campanie, de data aceasta dedicată sensibilizării populaţiei la problemele pe care persoanele fără adăpost le întâmpină în sezonul rece.
Intitulată „La adăpostul artei”, campania se va derula în perioada 12-29 februarie 2020 în parteneriat cu organizaţia Samusocial din România. MNAR îşi propune să atragă atenţia într-un mod inedit, prin mijlocirea patrimoniului său, asupra vulnerabilităţii oamenilor străzii pe timpul iernii, încurajând vizitatorii să reflecteze şi să ofere sprijin persoanelor fără locuinţă
Ideea campaniei are la bază realizarea unei paralele neconvenţionale între sculpturile amplasate în Curtea de Onoare a muzeului şi persoanele fără adăpost. Spre deosebire însă de oamenii fără adăpost, fără venituri şi cel mai adesea singuri, sculpturilor le poartă cineva de grijă zilnic. În plus, materialele acestor sculpturi le permit să reziste în condiţii meteo vitrege, în timp ce oamenilor străzii aceleaşi condiţii le pot fi fatale. Cu toate acestea, dacă în faţa sculpturilor ne oprim pentru a le admira, pe lângă persoanele fără adăpost trecem prea adesea în viteză, indiferenţi sau chiar incomodaţi, a precizat un comunicat de presă al MNAR.
În cadrul campaniei, sculpturile din Curtea de Onoare a MNAR vor deveni „ambasadori tăcuţi” ai cauzei. Pentru a atrage atenţia, mici accesorii vestimentare vor „încălzi” sculpturile, lângă care se vor găsi panouri informative despre activitatea Samusocial din România şi despre modul în care doritorii pot ajuta oamenii fără adăpost.
„Stilistul” campaniei este Gianina Corondan, care a ales accesoriile vestimentare ce vor „îmbrăca” operele de artă în această perioadă.
Pe 12 februarie, cu ocazia lansării campaniei, MNAR va organiza o zonă specială unde se pot dona haine, urmând ca după această dată, toate donaţiile să fie făcute direct la Centrul de Zi Samusocial din Şoseaua Grozăveşti nr. 82 Bis, sector 6, Bucureşti.
„Arta are şi rolul de a naşte întrebări, de a provoca discuţii şi de a ne face atenţi la problemele societăţii. Muzeul Naţional de Artă al României deţine cea mai importantă colecţie de artă din ţară şi ne dorim să o valorificăm şi în sensul în care, cu ajutorul ei, să dăm glas celor tăcuţi şi marginalizaţi, neglijaţi sau oprimaţi. Campania „La adăpostul artei” a luat naştere exact din această dorinţă.” a spus arh. Liviu Constantinescu, manager interimar MNAR.
Campania „La adăpostul artei” se înscrie în politica marilor muzee de a-şi asuma şi roluri care depăşesc atribuţiile lor primordiale. Prin acţiunile şi campaniile cu implicare socială pe care acestea le desfăşoară, muzeele pot avea o reală contribuţie pozitivă în comunităţile din care fac parte.
***
„Samusocial din România are ca misiune salvarea oamenilor. Grupul nostru ţintă este reprezentat de persoanele adulte fără adăpost din Bucureşti. Cu toate acestea nu ne simţim limitaţi în ceea ce priveşte intervenţia. Îi ajutăm deopotrivă pe cei care ne-o cer şi pe cei care nu ne-o cer. Pe cei care ni se adresează, dar şi pe cei pe care echipele noastre mobile îi găsesc pe stradă. Îi ajutăm pe toţi cei aflaţi în suferinţă psihică sau fizică, în mod nediscriminatoriu. Misiunea noastră este aceea de a face lumea un loc mai bun!” spune Sabina Nicolae, director executiv Samusocial din România.
Cine doreşte să sprijine organizaţia Samusocial în ajutorarea oamenilor fără adăpost poate accesa http://www.samusocial.ro/implica-te/donatii/ pentru mai multe detalii.