La Traviata, cu soprana Ana Camelia Ștefănescu, va fi jucată duminică la Opera Națională București

0
262

Spectacolul cu opera „La Traviata” de Verdi, în regia şi mişcarea scenică semnate de Paul Curran, va fi jucat duminică, la Opera Naţională Bucureşti.

Opera Națională București prezintă duminică, 16 ianuarie 2022, la ora 18:30, spectacolul cu opera „La Traviata” de Verdi, în regia și mișcarea scenică a lui Paul Curran. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu.

În rolul Violetta Valery va evolua soprana Ana Camelia Ștefănescu în calitate de invitată a teatrului nostru; soprana s-a născut la Bucureşti şi a absolvit cursurile Universităţii Naţionale de Muzică din București la clasa de Canto Prof. Ionel Voineag. Este laureată a unor importante concursuri internaţionale de canto (Hariclea Darclée 1995, Verviers 1995 şi Reine Elisabeth 1996); până la stabilirea în Belgia, a fost solistă a Operei din București, pe scena căreia a interpretat roluri de soprană de coloratură precum: rolul titular din ”Lucia di Lammermoor” de Donizetti, Rosina din ”Il Barbiere din Siviglia” de Rossini, Zerbinetta din ”Ariadne auf Naxos” de Strauss şi Regina Nopţii din ”Die Zauberflötte” de Mozart.

Debutul său internaţional a avut loc la Teatro Comunale din Florenţa, cu rolul Regina Nopţii din opera ”Die Zauberflötte” de Mozart pe care l-a cântat apoi pe importante scene lirice europene: Operele de Stat din Viena, Hamburg şi Berlin, teatrele din Graz şi Nissa. Iar când producţia din Berlin a fost pusă în scenă în Japonia, Ana-Camelia Ştefănescu a fost invitată de dirijorul Daniel Barenboim pentru a interpreta rolul în acel turneu. A interpretat rolul Olympia din ”Les Contes d’Hoffmann” de Offenbach în noua producţie a regizorului Dieter Kaeg pentru Opera din Irlanda, rolul Regina din „The Verurteilung des Lukullus” de Paul Dessau şi rolul Narsea din „Solimano” de Johann Adolph Hasse la Opera de Stat din Berlin; de asemenea rolurile L’Enfant, Le Rossignol şi La Princesse din opera într-un act „L’enfant et le sortilèges” de Ravel la Teatro Real din Madrid. Recent, soprana Ana Camelia Ştefănescu a primit cronici elogioase pentru debutul ei în rolul Ophélie din ”Hamlet” de Ambroise Thomas în producţia regizorului Vincent Boussard dirijată de Patrick Fournillier propusă de Opéra National du Rhin la Strasbourg şi Mulhouse și, de asemenea, pentru rolul La Folie din opera „Platée” de Rameau într-o producţie premiată aparţinând regizoarei Mariane Clément împreună cu ansamblul Les Talens Lyriques dirijat de Christophe Rousset şi pentru rolul Violetta din noua producţie a operei ”La Traviata” de Verdi semnată de Vincent Boussard.

Spectacolul evocă povestea emoționantă a faimoasei curtezane Marie Duplessis pe numele său adevărat Alphonsine Rose Plessis din Parisul primei jumătăți a secolului XIX-lea care a marcat existența unor personalități precum compozitorul Franz Liszt și scriitorul Alexandre Dumas-fiul. Acestuia din urmă i-a fost muză pentru celebrul său roman „Dama cu camelii”, care i-a servit lui Giuseppe Verdi drept sursă de inspirație pentru opera sa, „La Traviata”, a cărei primă reprezentație la București a avut loc în anul 1856, la trei ani de la premiera mondială de la Teatrul La Fenice din Veneția.

Regizorul Paul Curran propune o montare neconvențională și provocatoare care transpune acțiunea poveștii din Parisul anului 1700, așa cum apare în libretul operei. Conceptul regizoral urmărește detaliile cheie ale poveștii Traviatei, în special contrastul dintre conservatorismul aparent și pomiscuitatea tacită a epocii, căreia îi conferă o anumită savoare dramatică.

Regizorul Paul Curran despre „La Traviata” de pe scena Operei Naționale București:

„Cred că, pentru vremea aceea, Verdi scria o operă modernă. Tema operei era foarte populară în epocă, dar în același timp … periculoasă. În altă ordine de idei, drama constă într-o poveste pe care fiecare dintre noi poate s-o înțeleagă, este povestea unei femei în dizgrație. Credeți că toată această poveste are șanse să se întâmple în realitate? Desigur. Ar trebui o femeie să fie pusă într-o situație atât de îngrozitoare din cauza societății? Eu nu cred asta. Dar tocmai acest aspect o face atât de interesantă pentru mine și mai ales toți putem să găsim ceva în ea din noi înșine, putem găsi ceva similar în noi din anumite fragmente ale poveștii din La Traviata.”

Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.