Linia București – Craiova: CFR Infrastructură a primit oferte pentru doar 4 din cele 16 loturi scoase la licitație pentru reparații rapide

Compania CFR Infrastructură a primit doar 4 oferte la licitația pentru reparații rapide din cele 16 loturi licitate pe Magistrala M 100 București-Craiova. Cele 4 oferte depuse au venit de la STRABAG SRL pentru secțiunea Chiajna -Grădinari, 12 kilometri cale dublă, iar valoarea ofertelor este de 88 de milioane de lei, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.

În mai, Regionala București a CFR Infrastructură a scos la licitație contractul pentru reparații rapide tip ,,quick wins” pe tronsonul București-Videle de pe Magistrala M 100 București-Craiova-Timișoara, lucrările finanțate prin PNRR având un cost estimat de 258 milioane lei.

Pentru cele 12 loturi unde nu au fost depuse oferte, CFR Infrastructură va organiza o nouă licitație: ,,Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că joi, 21 iulie 2022, Sucursala Regională de Căi Ferate București a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ”Proiecte tip Quick Wins – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii, 16 de loturi. În cadrul procedurii, un singur agent economic – STRABAG SRL – a depus oferte pentru 4 loturi, de pe intervalul de stații Chiajna – Grădinari, aferent liniei 100 București – Craiova. Valoarea totală estimată a celor 4 loturi este de 88.448.358,56 RON, fără TVA. Finanțarea este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conform Tabelului 25 Costul pentru proiectele de tip Quick Wins finantate prin PNRR, OUG nr. 124/2021, Legea Bugetului de Stat nr. 317/2021 și HG nr. 209/2022. În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante. Principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță. Menționăm faptul că, pentru celelalte 12 loturi, aferente intervalelor de stații București Nord – București Nord Post 5 (1 lot), Chiajna – Grădinari (2 lot), Grădinari – Vadu Lat (5 loturi) și Vadu Lat – Zăvestreni (4 loturi) pentru care nu au fost depuse oferte, SRCF București va organiza o nouă licitație publică.”

Contractul de aproape 260 de milioane de lei cuprinde 15 loturi cu o lungime de aprox. 42 kilometri între Gara de Nord și Vadu Lat-Zăvestreni (jud. Teleorman), durata de execuție este de 2 ani cu 5 ani garanție. Lucrările se fac pentru a reduce linia la viteza proiectată de 120 km/h. pentru trenurile de călători respectiv 100 km/h pentru cele de marfă. Potrivit caietului de sarcini studiul de fezabilitate pe care l-a predat la începutul anului proiectantul din asocierea Vio Top-Baicons starea infrastructurii feroviare este necorespunzătoare ,,șine defecte pe suprafața de rulare și uzură multiplă verticală și laterală în curbă și aliniament, la limita toleranțelor admisibile. Traverse beton necorespunzătoare la rând, schimbătoare defecte, material metalic mărunt lipsă sau uzat, denivelări în lungul liniei, terasament tasabil, prinderi inactive, defecte sau lipsă (tirfoane, dibluri, clești, buloane verticale), traverse speciale pe pod necorespunzătoare “-Caiet de Sarcini

,,Proiecte tip ”Quick Wins” Lucrări de eliminare a restrictiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – SRCF Bucuresti . Proiectele de tip „Quick Wins” – Lucrări punctuale de eliminare a restrictiilor de viteză, cresterea vitezei de circulatie respectiv cresterea sigurantei pe calea ferată, fac parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) si sunt incluse la finantarea din Planul National de Redresare si Rezilientă a României (PNRR).

sursa: economedia.ro

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati