Lucrări de reînnoire a căii ferate pe linia Bucureşti – Piteşti. Sunt așteptate întârzieri ale trenurilor

​S-a deschis un prim șantier feroviar de reînnoire pe linia București – Pitești, ca parte dintr-un program în care au fost semnate trei contracte, scopul fiind de a avea cât mai multe porțiuni unde trenurile pot atinge 120 km/h.

  • Aceste lucrări vor duce la întârzieri ale trenurilor, fiindcă în unele porțiuni se circulă pe un singur fir, anunță CFR SA.

CFR SA informează că se deschide primul șantier pentru lucrări de reînnoire a căii ferate pe intervalul Călinești – Golești – Pitești, lucrări în valoare de 82,13 milioane lei, fără TVA, finanțate din fonduri nerambursabile PNRR.

Pe raza Sucursalei Regionale CF Craiova se desfășoară în perioada 8 februarie 2024 – 27 martie 2024 prima etapă a programului de reînnoire a căii ferate pe intervalul Călinești – Golești – Pitești (21 km), cu lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii între stațiile Călinești – Golești (firul II) și pe două linii din stația CF Golești, între km 95+000-99+300.

Trenurile vor circula cu restricții de viteză și pe un singur fir

Astfel, până pe data de 27 martie 2024, între stațiile Călinești și Golești (firul II) și pe două linii din stația CF Golești, constructorul deschide, în zona km 95+000 – 99+300, primul șantier de lucrări pentru înlocuirea la rând a tuturor componentelor suprastructurii căii – șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale, cupoane de tranziție, traverse normale și speciale din lemn, traverse de beton complet echipate, material mărunt, piatră spartă etc. – cu materiale noi achiziționate de constructor.

În perioada desfășurării lucrărilor între stațiile Călinești – Golești (firul II) și pe cele două linii din stația CF Golești trenurile vor circula doar pe firul I între stațiile Călinești și Golești și pe celelalte linii din stația Golești, cu restricție de viteză, pentru protecția muncitorilor, în zona șantierelor.

Programul de reînnoire a suprastructurii căii pe linia CF București – Pitești (217,7 km) se derulează în baza a trei contracte semnate anul trecut de Sucursalele Regionale de Căi Ferate Craiova (un lot) și București (două loturi), cu finanțare asigurată prin PNRR în valoare de 666 milioane lei, fără TVA, și are drept scop ridicarea restricțiilor de viteză, creșterea gradului de siguranță și atingerea vitezei maxime de circulație de 120 km/h, pe o lungime cât mai mare a traseului.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati