Lucrările de reparaţii pentru creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor pe intervalul Chiajna – Grădinari au ajuns la 50%

Lucrările de reparaţii punctuale, de tip Quick Wins, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 120 km/h pe loturile 4, 5, 6 şi 7, de pe intervalul Chiajna – Grădinari (firul I), înregistrează la ora actuală un stadiu de execuţie de 40% – 50%, în condiţiile în care şantierele pentru ridicarea restricţiilor de viteză pe primii 10 kilometri de cale ferată au fost deschise în luna august, informează miercuri CFR SA.

De asemenea, din 23 octombrie au fost deschise şantierele şi pe 3 loturi aferente intervalului Vadu Lat – Zăvestreni, pentru lucrări la suprastructura căii pe firul I, pe o lungime de 6,3 km (loturile 14, 15 şi 16).

  • Din punctul de vedere al implicaţiilor în circulaţia trenurilor de călători, acestea circulă doar pe firul II (din ambele sensuri) şi cu restricţie de viteză de 50 km/h în zona şantierelor de lucrări, deschise pe firul I, între Chiajna – Grădinari şi Vadu Lat.

Potrivit administratorului de infrastructură de cale ferată, în pregătire este organizarea de şantiere, cu achiziţie, aprovizionare şi depozitare materiale – şină/schimbatoare de cale, pe ultimele 8 loturi.

Pe SRCF Bucureşti au fost semnate,, în perioada decembrie 2022 – ianuarie 2023, un număr de 15 contracte tip Quick Wins, în valoare totală de 286,883 milioane de lei, fără TVA. Durata de implementare este de 24 de luni, iar lungimea pe care se va lucra este de 66,51 km pe linia CF Bucureşti – Craiova. Constructorii sunt Strabag SRL (loturile 4,5,6,7) şi Yapi Merkezi Inşaat ve Sanayi AŞ (loturile 1, 3, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16).

Lucrările de tip Quick Wins sunt lucrări punctuale de reparaţii la suprastructura feroviară pentru eliminarea restricţiilor de viteză, prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii ferate între poziţiile kilometrice aferente fiecărui lot. Beneficiile acestui tip de lucrări sunt: creşterea vitezei de circulaţie, prin eliminarea restricţiilor; eliminarea costurilor cauzate de restricţii; creşterea eficienţei activităţii de operare; diminuarea efectelor adverse asupra mediului şi maximizarea gradului de siguranţă.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati